25.02.2017

Summerparty


Nå er det klart! Jeg skal på summerparty med Forever i sommer!
I januar og februar hadde kontoret vårt en challenge, og jeg klarte level 2 noen uker innen tidsfristen som var satt - det betyr at jeg får inngang, mat, transport og hotellweekend for 2 personer i forbindelse med et av årets største arrangementer - alt inkludert, påspandert av det jeg mener er verdens rauseste selskap! 
Det blir også fest, mingel, gode foredrag og jeg er helt sikker på at dette er opplevelser for livet!

Jeg har ikke vært heldig. Dette er noe jeg har jobbet hardt for å få til, og det er så gøy å se at man faktisk når de målene man setter seg. Med på turen har jeg invitert med meg min kusine som også er forhandler, og ser virkelig fram til en helt amazing helg  i Gøteborg ved kontoret vårt - slottet som dere ser på bildet over!

Vil du også få tilgang til gratis reiser, ta tak i helsen din, være en del av noe som er større enn deg selv eller få et økonomisk pusterom for deg og din familie? Jeg kan vise deg hvilke muligheter som ligger for deg.

Du vil få tilgang til unike kvalitetsprodukter fra din egen nettbutikk, du har mulighet til å hjelpe andre til å realisere sin drøm og tjene ekstra ved å selge varer. Med på laget har vi så utrolig mange som har gjort dette før oss, alt vi trenger å gjøre er å ta steg for steg i samme retning de allerede har gått. Hvor langt du vil gå bestemmer du selv, her er det ingen takhøyde, ingen drøm for stor eller for liten. Noen drømmer om millioninntekt, andre drømmer om å få råd til å ha vaskere hjemme en gang i uka.

KVil du vite mer så send meg en mail til stinelervik@gmail.com
Det er helt uforpliktende, og jeg forteller gladlig om min rolle, hva jeg gjør og hva som kreves
Kanskje du blir med allerede i august på Successdays i Oslo, eller kanskje vi sees på neste års Summerparty


15.02.2017

Dåpskake til Martine

Det er alltid litt tungt å komme igang etter ferier, og kakeprosjektene har blitt lagt litt på hylla etter jul, men nå klødde det i fingrene etter å pynte kake igjen. Denne gangen ble det en toetasjes sjokoladekake med vaniljekrem, pyntet i dus rosa og hvite detaljer.

Gøy å få testet nye former, og jeg koser meg veldig med pyntingen. Her ser dere resultatet:





06.02.2017

Hello, FIT february

Om to uker føler du det, om 4 uker kjenner du det, og om 8 uker får du høre det!
Vi kan være enige om at januar bare var en prøvemåned, sant? Det er februar som gjelder!
Jeg er iallefall inn i en svært god rutine, og har mange kunder som nå har bestilt sin drahjelp i riktig retning - C9. Husk at sommerkroppen lages på vinteren! Jeg skal iallefall ikke skuffe meg selv i år, og utsette alt til våren, så nå er det bort med alle unnskyldninger og på med treningstøy og gode matvaner. Uansett hva de vil endre på, bli flinkere til eller få bukt med, så kan C9 hjelpe deg! 
Vil du ha mer info så send meg gjerne en mail: stinelervik@gmail.com

Visste du forresten at jeg har 100% fornøyd kundegaranti, som vil si at du får pengene tilbake hvis produktet ikke står til dine forventninger.
Har du tenkt på dette tidligere, men ikke fått ut fingeren tildligere så bestill din pakke her:

Les også:






30.01.2017

Tynne speltpannekaker


Det er ofte jeg prøver å oppgradere vanlige oppskrifter for å få de litt mer næringsrike og magevennlige enn de vi finner med mye mel og sukker. Pannekaker er en oppskrift jeg ikke tørr å tukle så veldig mye med, da barna vil ha de nettopp fordi de smaker så godt, men med små grep blir den iallefall litt bedre

Jeg bytter ofte ut hvetemel med økologisk spelt, og selv om de er i samme familie, opplever jeg at jeg tåler spelt litt bedre enn hvete. Spelt og andre urkorn som emmer, enkorn og landhvete, for å komme med noen eksempler, inneholder ofte mindre gluten en moderne hvetemel og kan derfor tåles bedre for sensitive mager. 

Sukkeret har jeg også byttet ut med sukrin+ som er en blanding mellom sukrin (erythritol) og stevia - naturlig søtning som ikke påvirker blodsukkeret, og siden det er dobbelt så søtt som vanlig sukker halverer jeg bare mengden i den oppskriften jeg skal bruke, om det så er i pannekaker eller bolledeig. 
Her kommer oppskriften på tynne, gode speltpannekaker som falt veldig i smak her i huset


Du trenger
♡  250 g speltmel ♡  4 egg ♡  1-2 ss sukrin+ ♡  vaniljepulver ♡  5 dl H-melk

Start med å visp sammen sukrin+ og egg. (vil du lage med sukker istedet bruker du ca 3 ss)
Hell i halvparten av melken, mel og vaniljepulver og rør til en glatt, klumpefri røre. Ta deretter i resten av melken og la røren stå å svelle i minst 30 min.

Når du skal steke pannekakene kan det være lurt å bruke en stekepanne som ikke er alt for stor, og ekte smør til steking. Jeg forvarmer pannen godt, før jeg senker ned på middels temperatur når jeg skal steke. Ikke bruk for mye røre av gangen, men lag tynne, gode pannekaker. Server sammen med nyrørt blåbær eller sukrin gold



25.01.2017

C9 guiden


Et av de mest leste innleggene her på bloggen er mitt svar til VGs test i 2016 i innlegget "Hvor slank blir man på 9 dager". Innlegget får såpass mange treff hver eneste dag, så jeg tenkte jeg skulle skrive et nytt innlegg som er litt mer C9 ABC - hva det er, hvorfor jeg liker det så godt, hvem det passer for, og hvilke tilbakemeldinger jeg har fått.

Jeg møter daglig folk både gjennom Forever og jobben min i Life som lengter etter en forandring - noen vil bli flinkere til å trene, sove bedre, spise sunnere, gå ned noen kilo, prestere mer i hverdagen og ta tilbake kontrollen på sitt liv. Noen ønsker kanskje å slutte å røyke, mens andre trenger bare en mental forandring.  Jeg møter også mennesker som både ser, og kjenner fysisk og psykisk at noen endringer må skje. Mange har kanskje prøvd flere metoder med gode resultater der og da, men falt tilbake til gamle rutiner etter kort tid. Noe av det mest krevende er ikke nødvendigvis å gå ned i vekt eller gjøre selve livsstilsendringen. For meg har den største påkjenningen vært det mentale, at jeg føler at jeg må starte på nytt, for hver gang tidligere når jeg har falt av lasset og ramlet tilbake til der jeg ville bort fra. Det tærer på psyken! Det at man har latt seg falle tilbake, dropper trening og skylder på dårlig tid, eller kjøper seg kosemat litt for ofte er unnskyldinger man lager til seg selv for å unne seg noe ekstra, men hvem lurer man?. Man skal selvfølgelig ikke slutte å kose seg, men man skal ha kontroll, og begrense inntak.

Vi mennesker er skikkelige vanedyr som gjerne gjør det samme dag inn og dag ut. Vi liker de trygge rammene vi har skapt oss, og selv om mange ønsker forandring, så er det få som vil ofre noe for å få det de ønsker. Det er ofte i butikken vi møter de største utfordringene med tanke på kosthold. I selve kassaområdet bugner det av drops og sjokolade, kanskje en iskald brus frister deg og det er lett å slenge med en liten ting mens kassabåndet går. Og har man først begynt å drikke brus fast i uka, tar en sjokolade på vei hjem fra jobb, ja, så blir også det en vane vi legger til oss. Vaner har vi uansett, men du kan velge om de er gode eller dårlige. En ting som jeg har i bakhodet når jeg handler er det som ikke blir kjøpt blir heller ikke spist. Så enkelt er det faktisk.
 Men det betyr ikke at det er lett å bryte mønstre av den grunn. Det krever noe av oss, og vi må gjøre flere gode valg gjennom hele dagen for at dette skal skje. Man må være tålmodig og ha troen på at dette skal gå. Går du halvhjertet inni det blir det lett å synes synd på seg selv når det kommer tunge dager, så vil du nok føle mer at alt jobber mot deg, og det er ekstra tungt å henge med. Men bare fordi det krever litt av deg så betyr det ikka at det er umulig. Det er bare å følge programmet.

Så hva er C9?
C9 er en komplett pakke som er laget for deg som ønsker en kickstart av kroppen, uansett mål. Den ble lansert for ca 2 år siden, og har seilt opp som en bestselger - ca 10 000 bokser hver måned bare i Skandinavia!
Og la meg bare få presistere at C9 ikke er en quickfix slankekur, det er første del av et komplett FIT-program på hele 99 dager hvis man velger å fortsette med begge nivåene i hver av de tre boksene i F15 serien. Hvor mange bokser man velger å invistere i er selvfølgelig helt opp til hver enkelt, og for noen holder det med C9 for deretter kjøre sitt eget løp, men for mange, inkludert meg selv, så takker jeg ja til all hjelpen jeg kan få med å få et ferdig program på mat og trening de neste 15 dagene også. 
Hvis man tenker over det er det dag 10 som er den viktigste. Den dagen man står på egne ben og veien videre mot en varig endring og når det sies at det tar minst 21 dager å endre en vane, er ikke jeg strukturert nok til å stå på egne bein etter 9 dager - det er det bare å innse - enda jeg vet hva, og hvordan jeg skal spise, er det vanskelig å få gjennomført det etter eget hode.

For C9 gjennomføres på 9 dager. Dag 1-2 skal kroppen omstartes og man inntar kun shake og kosttilskuddene som følger med. Dette er for å tvinge kroppen til å bruke de oppsparte lagrene vi allerede har i kroppen. Fra dag 3 skal du spise flere kalorier. Programmet er laget av eksperter og siden oppbyggingen er som den er, så vil det ikke gå utover muskelmassen i kroppen. Kroppen er jo slik at den først velger karbohydrater for å gi deg energi. Når du inntar mindre mat så vil den selvfølgelig prøve å få deg til å spise mat for å slippe å bruke det den allerede har spart opp, men må tilslutt gi etter og bruke det den allerede har fått. Noen kan merke kroppens signaler som sult,hodepine - selv blir jeg veldig kald i kroppen, men det er helt ufarlig, og faktisk veldig viktig for kroppen også. Søk gjerne opp om periodisk faste, det er mange gode artikler både på treningsforum og helsesider, og praktiseres allerede i en rekke religioner, så helt ufarlig for friske mennesker.
Og siden kroppen gir etter og begynner å ta av egne lagre, vil mange oppleve å gå ned i vekt, og miste mange centimeter på disse 9 dagene, selv om det bare er en hyggelig bonus med tanke på hva som skjer inni kroppen. 
På mine fastedager passer jeg på å drikke nok vann fra morgenen av, spise litt fra frilisten hvis jeg blir kjempesulten, og jeg jobber mye mentalt med hvorfor jeg gjør dette og kjenner hvor godt det er å ha fullstendig kontroll. Erfaringen min er at sultfølelsen er forbigående og kroppen kan lett distraheres og bare det å gå en liten tur kan gi nytt mot hvis det kjennes tungt. Jeg synes også det blir lettere for hver gang å faste og kjenner hvor godt det gjør for min kropp.


Hvorfor C9?
C9 er en skikkelig kickstart - jeg har mange gode tilbakemeldinger fra kunder som både ser og merker forskjell bare etter 9 dager, og det gir selvfølgelig masse motivasjon til å fortsette. C9 er tilpasset de fleste da man får med en friliste med frukt og grønt man kan spise i tillegg til de fastsatte måltidene om man trenger det, og det anbeafaler jeg ofte folk som trener mye eller har et aktivt liv slik at de føler at de har litt å gå på med tanke på energien. Brosjyren som følger med i boksen er full av nyttige tips, oppskrifter på shake og knallgode middager som passer hele familien. Alt er gluten og melkefritt, og de tipser om varer du finner i hvilken som helst dagligvare. Den er enkel å følge med planer lagt dag for dag og du kan lett tilpasse dine behov. I tillegg kan jeg tilby en 90 dagers fornøyd kundegaranti. Det betyr hvis produktet ikke står til dine forventninger, kan du levere tilbake produktet i originalembalasje - delvis brukt eller oppbrukt sammen med din kvittering, og du får pengene tilbake fra meg. Det jeg krever av mine kunder er at de er motiverte og har bestemt seg for å gjøre en endring, og følger programmet.

Hvem kan ta C9?
C9 passer for deg som ønsker en forandring, men synes det kan være vanskelig å velge hva man skal gjøre i en jungel av råd. C9 passer for begge kjønn og alt fra unge voksne, til eldre. Går du på medisiner eller har andre helseplager så hør med din lege først. Friske mennesker kan faste, og kan bruke vårt program. Ikke anbefalt for gravide og ammende!

 


Noen av de vanligste spørsmålene jeg får er:

Er man ikke mye sulten?
 Det er veldig variert. Noen kjenner mye på sult de to første dagene, andre merker ikke så mye til den. Akkurat hvordan du kommer til å føle det, kan jeg ikke svare på, men ved å spise fra frilisten ved behov er erfaringen at alle finner en middelvei som passer for dem. Selv om man kan tilpasse mye, betyr det ikke at den er for alle. Her må man vurdere selv om man er villig til å sette av 9 dager til å restarte kroppen, og gå inn for å gjøre de endringer som trengs. Mange er ikke motiverte nok, og slutter før den i det heletatt har begynt å "virke"

Kan man drikke kaffe? 
Nei, C9 fraråder kaffe og te disse 9 dagene. Jeg drakk litt Pukka urtete, da denne er uten sukker og mye krydder og urter, så det går fint. Men vil ikke anbefale twinnings eller lipton da det er mye skjult sukker i disse.

Er man ikke slapp/mangler energi? 
Her er det også store individuelle forskjeller. De fleste erfaringer jeg har med kunder er tvert imot! Mange får masse energi, og jeg fikk gjort unna masse som hadde hengt over meg lenge. En ting var at jeg orket å gjøre det, men også fint for å ikke å sitte å tenke på mat. Jeg anbefaler ofte mine kunder til å drikke Argi+ under sin C9 også - den er god på smak og gir litt ekstra futt i dagen.

Går man ikke fort opp i vekt igjen? 
Hvis du etter 9 dager går tilbake til gamle vaner så er det klart at kiloene vil komme tilbake - jeg har ikke i min 12 år lange helsekostkarriære sett et produkt som gir gode resultater uten at du trenger å løfte en finger, så er du flink med både kosthold og trening etterpå, kanskje du velger å fortsette på vår F15 boks så vil du ikke gå opp i vekt igjen. C9 er helt sukkerfri, og mange opplever å bli kvitt søtsug, som igjen fører til mindre inntak av søtt, og deretter stabil vekt. Så det kan være mange gode ringvirkninger på måten du spiser på som gjør at du lett kan holde vekten.

Må man trene mye hver dag?
 Nei, Under C9 skal man ikke trene hardt, iallefall om man er utrent fra før. Jeg pleier ofte å oppfordre til økt hverdagsaktivitet fremfor trening, da mange har ett litt anstrengt forhold til det ordet. Parker lengst unna på parkeringsplassen, ta trappen istedet for heis, sitter du på et kontor så flytt søppelboksen i motsatt side av rommet slik at du må mer opp å gå, sitt på en pilatesball/hoppeball mens barna dusjer/bader, ta knebøy mens man pusser tenner - små ting som dette hjelper deg å bli mer aktiv, og tar ikke lengre tid da du kombinerer det med oppgaver du uansett må gjøre. Det kan iallefall være en start for deg som ikke er særlig glad i trening som har funket for meg.


Over ser dere mitt resultat av C9  (klikk her for å se før/etterbilder)
For godt til å være sant? 
-Jeg trodde det, før jeg fikk egen erfaring på C9. Jeg hadde så klart sett mange andre resultater, men var likevell ikke helt overbevisst, men ga det en sjanse. På 9 dager skjedde det så utrolig mye med min tankegang og jeg fikk masse motivasjon til å fortsette å jobbe mot resultatene jeg ville ha. Jeg ga full innsats, og det gav virkelig uttelling for meg. Bildet over viser bare det fysiske, men det som skjedde mentalt kjennes kun i kroppen og ble det aller viktigste for videre fremgang

Noen tips fra meg:
Jeg snakker ikke varmt om C9 fordi jeg selger det. Faktisk så er C9 grunnen til at jeg ble forhandler til å begynne med. Jeg delte resultatene mine og oppdaget fort at mange i min omgangskrets også trengte en forandring, og begynte å spørre om produktet. Jeg tenkte at hvis jeg liker ett produkt så godt, ble jeg nysgjerrig på de andre produktene i sortimentet også, og nå bruker jeg mange hverdagsprodukter fra Forever fordi jeg liker dem! Jeg liker dem ikke fordi jeg selger dem, men jeg selger dem fordi jeg liker dem, og C9 er det produktet jeg har solgt desidert mest i min Foreverkarriære

* Vær motivert og følg programmet - det er 9 små dager, det klarer du!
* Tenk gjennom hvorfor du vil ta C9, hvilke mål vil du oppnå, etter 9 dager, 1 mnd, 3 mnd, 1 år?
* Vei, mål og ta bilder før du starter.
   Man ser ikke så godt forandringene på seg selv, så det å ha bilder å sammenlikne med kommer til å    overraske deg.
* Ha en plan for dag 10 - enten eget program, eller vår F15 - personlig trener og kostholdsprogram på    boks.
* Bruk dagbokdelen og kryss av for det du spiser, noter og ha oversikt over dagene
* Øk hverdagsaktiviteten
* Drikk masse vann tidlig på dagen, når du kjenner du er tørst er det egentlig for sent, og mange            ubehag som hodepine og svimmelhet har allerede meldt seg
* Hold deg unna kaffe, brus, lettbrus, saft osv - er du ikke særlig glad i vann så tilsett sitron,                bringebær, peppermynte, agurk, eller drikk joost
* Jeg tilbyr deg personlig oppfølging både før og etter endt program, og kan hjelpe deg å ta riktige valg i matveien for å få et varig resultat som du er fornøyd med

Klikk på bildet for å se det større

Jeg sender over hele Norge, eller kan avtale levering i Trondheimsomårdet
Har du spørsmål eller lurer på om dette kan være noe for deg så send meg gjerne en mail på stinelervik@gmail.com

Les mer, eller bestill her:



  


You can't spell CHALENGE without CHANGE


24.01.2017

Karamellpopkorn
helt uten sukker


Da vi satt på Fjellvær i julen ble det snakk om Karamellpopkorn, da min onkel hadde fått smakt det av Ida Gran-Jansen via jobb, og jeg tenkte jeg skulle prøve. Tok inspirasjon av hennes oppskrift, men valgte å gå for en sukkerfri variant. Og siden det er lillelørdag i morgen tenkte jeg å dele oppskriften med dere:

Du trenger:
♡  En pose poppet popkorn (salt eller nøytral) ♡  100 g sukrin gold ♡  100 g fibersirup gold ♡  100 g meierismør ♡  Noen dråper stevia karamell ♡ 1/4 ts natron ♡  2 ts salt 


Pop popkorn som anvist på pakken
Bland sammen sukrin gold,fibersirup og smør i en tykkbunnet kaserolle. Varm på middels varme. Når blandingen begynner å småkoke lar du den stå i ca 3 minutter uten å røre. Deretter skal den koke enda i ca 3 minutter, men her må du røre ca hvert halve minutt. Tilsett deretter noen dråper stevia, natron og salt. Bland deretter i popkornet og rør godt slik at alt blir dekt.

Hell over på en bakepapirkledd stekeplate og stek midterst i ovnen på 150 grader i ca 20 min. Rør et par ganger iløpet av steketiden. Avkjøl.

Jeg synes faktisk popkornet ble bedre jo lengre det fikk stå, og nå, 3 dager etter vi lagde det er det fortsatt sprøtt, salt og søtt. Hurra for sunnere alternativer som smaker godt