25.11.2009

Verdens minste treningssenter



I dag har jeg kjøpt meg et par av disse!
Har problemer med knærne, så ser på det som en investering, selv om jeg brukte lang tid på å venne meg på de (utseende messig)
Disse skoene har buede såler som blir som det naturlige underlaget (barfot på mykt underlag) Sier seg kanskje selv at det blir litt belastningsskader når vi går på hard asfalt i flate sko.
Med en gang jeg fikk de på blir automatisk kroppsholdningen bedre (jeg er en av de som "henger" i kroppen) Med disse skoene er det UMULIG å ikke stå rett i kroppen.



Andre fordeler er:
  • Økt muskelaktivitet i rygg
  • Økt muskelaktivitet i mage
  • 9 % mer muskelaktivitet i sete
  • 19 % mer muskelaktivitet på bakside lår
  • 18 % mer muskelaktivitet i leggen
  • 19% MINDRE belastning på kne- og hofteledd
  • Økt blodsirkulasjon i beina.
Om jeg ikke merker noe forandring så har er det uansett den beste skoen jeg har hatt. Om du har mulighet vil jeg anbefale deg å dra innom bare for å prøve de! I tillegg har de barnevognstrening med mbt, så det skal bli gøy! Les mer om konseptet her
Noen som har MBT sko?
(Ps: alle som bor i Trondheim bør dra på "Life" Valentinlyst og snakke med Anna, hun har peiling på dette med sko)

1 kommentar:

  1. Jeg selv har aldri prøvd dem, men flere jeg kjenner skryter dem opp i skyene ;-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag