10.11.2009

Travle dager

Nok en dag nærmere dåpen!
I morgen skal jeg på dåpskurs og til pappa for å lage ferdig bildeserien som skal vises i dåpen.

Skal i tillegg ha barseltreff her på mandag, så må nok shine huset før helga også! Merker det er kjekt å ha MeiTai når dagsprogramet er såpass fullt!

Endelig kveld og skal kose meg med ferske vaniljeboller

50 g gjær
150 g smør
5 dl melk
1,5 dl sukker
1 egg
1 ts kardemomme
1,5 l hvetemel
Bland alt det tørre. Pisk egg og sukker lett og kna alt til en smidig deig. Hev i 30 min. Om du legger de e muffinsformer vil de holde bedre på fasongen! stekes på 200 grader i 10-15 min

6 kommentarer:

  1. Du må ikke stresse deg ihjel, da :) gleder meg til dåpen, jeg! Hehe.. er bare så moro å se bilder av pynt og alt ting :)

    SvarSlett
  2. Mmmm, boller er noe det er altfor lenge siden jeg har laget. Til helga kanskje :-)

    SvarSlett
  3. Siri: Skal prøve :P Er bare så utrolig gøy å stelle istand :)
    Therese: Det er lurt ja :) Godt er det også

    SvarSlett
  4. Åh, de bollen så gode ut. Morro, med forebredelser. Mern ikke slit deg ut da :)

    Bære tøy er utolig kjekt å ha når dagen er fullspekket.

    Min ligger i bilen og jeg angrer for at jeg sa til min kjære at jeg ikke trengte den i dag. Men men....

    SvarSlett
  5. Sv: Nei, det var visst ikke så lett:P Jeg klarte det, men det tar bare litt lengre tid enn vanlig:) Håper jeg klarer det sånn som deg da:)

    Men du? Jeg tror jeg kanskje kommer til å låse bloggen etter at gutten er født! Må de som vil lese ha blogger-konto da, eller kan foreldrene mine og sånn lese bloggen like lett som de andre inviterte (hvis du skjønner)! Jeg forstår det nemlig ikke helt:P Så hadde vært veldig fint om du kunne forklart meg, hvis du gidder:)

    SvarSlett
  6. Takk! Ja, får håpe det blir bedre neste gang;)

    Ok, jeg skjønner;) Men er det liksom ip-adressen som får tilgang da? Greit å vite litt om det! Begynte å tenke veldig på dette etter at du sa at man mister rettighetene på bildene på facebook! Så der har jeg slettet alt:P Men hvis jeg låser bloggen er jeg redd for at den blir så altfor privat, da vet jeg om alle som er innom å leser! Og da føler jeg at jeg ikke kan skrive akkurat det jeg vil eller å være meg selv, hvis du skjønner?! :P Vanskelig dette! Men greit å ha muligheten;) Men tusen takk for at du forklarte!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag