07.07.2009

Humoristiske fødselsopplevelser

Leste en tråd på BIM, så måtte bare legge de beste historiene:
  • En kompis av samboeren svimte av under fødselen, skulle så til å reise seg igjen, men skallet da i oksygen flasken og ble liggende til observasjon i 2 dager.. Så... Det er nok ikke bare bare for gutta eller stakkar..
  • Etter over et døgn på sykehuset, så la sambo seg i senga som stod på føderommet. Han hadde på seg hvit t-trøye, og dro det hvite lakenet opp til under armen og foldet hendene. Han ville sove en blund, mens han ventet på fødsel.
    Så kom JM inn og skvatt til... Å herre gud...en skulle tro jeg var kommet på feil avdeling! Dette ser jo ut som en likskue

  • For noen måneder siden var jeg med på tanta mi sin fødsel og sambo var i ettertid veldig spent på hvordan det hadde gått (og sikkert også for å lære litt:=) hehe.
    Vel jeg forklarte fra begynnelse til slutt og sa:
    "så kom han ut og etter en liten stund kom morkaka". Så sa han "ja var den god?" Jeg bare "hæ"? "ja var det bløtkake, sjokolade kake eller?" Jeg lo så jeg holdt på daue.. Han trodde at det var vanlig å få kake etter babyen kom ut, og trodde dette kaltes mor-kaka. hihi...
    Stakkars han ble rimelig flau når jeg fortalte hvordan det hele hang sammen;)

  • Jeg for min del følte meg forbausende rolig og tok ting litt mer med ro. Men plutselig spratt min kjære opp fra sofaen og proklamerte: - nei, nå kjører ihvertfall JEG, så skal du være med må du komme nå! Heheh....Like før han kjørte fra meg. :-) Til alt overmål husket han ikke engang å ta på seg sko, reiste inn til føden med tøflene på. :-)

  • Da ei venninne av meg skulle bli hentet på sykehuset etter barsel, hadde far ansvar for èn ting; henting,,,
    De hadde 2 timer kjøring til sykehuset og da han kom, hadde han tatt med en vippestol....så han måtte kjøre hjem igjen og kjøpe en BILstol.

  • Når jeg skulle ha keisersnitt og legen kom inn på rommet for å hilse på oss, var min samboer så fortumlet at han presenterte seg med mitt navn.

  • Mens kona lå der og fødte og hadde smerter på det verste, kom det jo noen lyder fra henne. Mannen ble da litt flau, og sier til JM at "du får bare unnskylde kona, men hun har litt lav smerteterskel skjønner du...."Tror nok ikke hun lo så mye der og da, men en morsom historie i ettertid:)

  • Da mamma skulle ha nr 2 spurte hun pappa etter noe å drikke. hun ville ha vann, men pappa trapper opp med kokende te, noe mamma faktisk ikke liker.
    det tar vel ca 15 minutter, og pressriene begynner så de skal kjøre henne inne på føden. da snur pappa seg ned til mamma og sier helt alvorlig; "du må drikk opp te'n din.."

  • Når sønnen min endelig hadde kommet ut syntes jeg de brukte så innmari lang tid på å sjekke og stelle han før de la han på brystet mitt (det var sikkert bare noen få sekunder, men føltes som en evighet!). Jeg var så sliten og øm at jeg klarte ikke å løfte opp overkroppen for å se på han og ropte ut: "ÅÅ! Jeg ser han ikke!" Da skulle mannen min være så hjelpsom og fortelle meg hvordan han så ut og sier:"Det er en gutt! Han er helt blå! Han ser ut som en smurf!" Så jeg så for meg at jeg hadde født en smurf fram til jeg fikk han opp til meg.

  • Mannen min var litt nervøs før første fødsel, og ville absolutt ikke se "der nede" når ungen skulle ut. Han måtte jo ned å kikke likevel, og jeg fikk høre etterpå at det så jo ikke ille ut i det hele tatt. En sauefødsel var myyyye verre....

  • Mannen til kusina mi er litt usikker av seg, og skal alltid bøte på det ved å være morsom - med varierende resultat. Hun lå med rier og ble nok litt høylytt, hvorpå han mellom to rier klarer å si: "Og så bruker vi innestemmen, kjære."

  • Venninna mi ligger me intense pressrier men får ikke låv å presse. mannen sitter ved siden av og så kommer glans kommentaren "faen så vonde disse stolene er!"

  • Venninnen min ble sydd av en jordmorstudent som brukte noe laaaang tid: "Unnskyld", spurte hun, "men syr du Hardangersøm eller???

  • Kompisen min ringte hjem fra Føden for å fortelle den gode nyheten til besteforeldrene: "Joda, Fødselen gikk helt smertefritt den...!" Gjett om noe kom flygende mot ham da...

2 kommentarer:

  1. hahaha! Nei det er ikke mulig! Dette var morsomt!

    SvarSlett
  2. Hehe, måtte bare legge de inn her. Lo så tårene spratt :D

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag