15.06.2017

Vakre Roma

Til jul ble jeg overrasket av kjæresten med tur til Roma! En by jeg har ønsket å besøke siden jeg var liten, og det å spise pizza i Italia har vært på min Bucket list i mange år. Torsdag sist uke kjørte vi sørover til Gardermoen og fly videre til Italia. Bare oss to, barnefri!. Det var etterlengtet. Jeg føler meg som verdens heldigste, og kjenner savnet etter byen melder seg mer og mer, jo lengre unna den kommer. Så mange inntrykk som skal fordøyes, tenker tilbake på den gode maten, alt det var å se og oppleve, varmen, hotellet, alenetid, frokost på rommet, gjestfrie italienere, og timer med gåing hver eneste dag. Jeg lar bildene snakke for seg, og gleder meg til å dra tilbake



Colosseum
Så utrolig mye større enn det jeg hadde sett for meg, og fylt av detaljer og historie i hver eneste stein

Trevifontenen - et vakkert syn både på dag- og kveldstid


Første natten lå vi på et annet hotell med takterrasse og utsikt over hele byen. Vakkert å se Vatikanet og Peterskirken første kveld



På toppen av Spansketrappen


Hotellet vårt!
Boblebad var perfekt avslapping mellom traving i byen i strålende sol


Pizza i Italia er virkelig noe annet - en smaksopplevelse

Roma by night

1 kommentar:

  1. Så fine bilder!
    Dit vil jeg også dra .
    Må være deilig med alenetid og pleie kjærligheten .

    Ha en god dag vidre.
    Klem Christina

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag