02.03.2017

Ikke den kroppen jeg fortjener


   

God morgen! Dette skrev jeg på min facebookside i dag tidlig. Skulle egentlig bar innom der for å go en liten oppdagering, men plutselig begynte fingrene å skrive rett fra hjertet og innlegget ble litt mer personlig enn jeg hadde tenkt, men av og til er det godt å vrenge sjela og bare la ordene bli til mens man skriver. 
Jeg er nemlig på dag 6 på C9  og nå ser jeg fram til mandag og oppstart på F15 – det blir en spennende reise;

Jeg har alltid vært stor for alderen, alltid vært en av de høyeste og vekten har svingt både opp og ned. Jeg tror egentlig aldri jeg har vært 100% fornøyd med vekt og kropp og følt at jeg legger på meg bare jeg tenker på en brødskive. Så når folk sier spis mindre eller beveg deg mer, så kjenner jeg at det koker litt. 

For faktum er at jeg har spist sunt i mange år. Sunnere enn de fleste, vil jeg påstå. Kosedager har det selvfølgelig vært, men har alltid vært forsiktig med brød, sukker og annen kosemat. Jeg går stort sett til jobb hver eneste dag, og ligger ikke bare på sofaen hver ettermiddag. Er ikke kjempestrukturert med trening, og motivasjonen går veldig i bølger. Men jeg føler kanskje jeg har fått en kropp jeg ikke fortjener, uansett

Og siden jeg har anlegg for å legge på meg, så må jeg hele tiden passe p hva jeg putter inn. Det som blir ansett som sunn mat av grove kornprodukter og frukt fungerer ikke for meg. Jeg har hatt lyst til å gitt opp utallige ganger, for uansett hva jeg gjør så virker det ikke som kroppen spiller på lag. Vekten svinger som den selv vil
Men samtidig så tenner det også fighteren inni meg. Jeg har veid mindre enn jeg gjør nå, og jeg har funnet mer treningsglede enn jeg har nå. Og jeg tror jeg var lykkeligere også! Derfor har jeg kastet meg på C9 nå, for å få en skikkelig kickstart, og fra mandag blir det F15 – vårt nye konsept.

Grunnen til at jeg velger F15 er for å få et skreddersydd mat og treningsprogram.Det å følge en plan føles så trygt. Hver boks inneholder 2 nivåer, så man kan bruke 30 dager. Målet mitt er å ta begge nivåene i alle tre boksene, som vil si at jeg er ferdig med min 99 dagers forvandling i starten på juni. (9 dager c9, og 30 dager på F15x3)
Lett blir det nok ikke, men samtidig vil jeg ikke kjenne på de vonde følelsene, eller føle at klærne mine strammer og jeg er lei av å prøve å skjule det jeg ikke er fornøyd med i store klær. Jeg vil også være et godt forbilde for jentene mine og min store frykt har vært at de skal arve mitt anlegg til å legge på seg. 
Jeg skriver ikke dette for at du som kanskje kjenner deg igjen må gjøre det samme som meg, men jeg vil vise at jeg faktisk gjør noe med det jeg ikke er fornøyd med! Ta tak i det du misliker, gjør noe for deg selv, og send en ekstra dose motivasjon min vei, er du snill ;)
Takk for at du tok deg tid til å lese <3 p="">

Har du noen spørsmål eller er nysgjerrig på produktene så send meg en mail: stinelervik@gmail.com eller sjekk min nettbutikk her




2 kommentarer:

  1. Kjenner meg så igjen i det du skriver #storyofmylife!Jeg har også strevd hele livet med og spise sunt,trene og være aktiv.Men vekta øker bare jeg tenker på noe usunt��Blir også frustrert når folk sier det er bare å gjøre sånn og sånn,men så lett er det faktisk ikke.Er så lei av å være misfornøyd,det ødelegger så mye.

    SvarSlett
    Svar
    1. En trøst, men leit å høre at også andre har det slik.
      Det er faktisk ikke så lett - og det som funker den ene dagen trenger ikke å funke den andre. Selv om det har vært sånn hele livet, så håper jeg det en dag snur. Helt klart! Det går utover veldig mye, mer enn andre sikkert forstår

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag