09.03.2017

Hvor uheldig kan man egentlig være?

Har dere hørt uttrykket "Klæbb"?
Slår du opp i et leksikon er jeg ganske sikker på at du finner noe ala dette:

NORSK LEKSIKON


KLÆBB
- Trøndersk slanguttrykk for en kløne
Egentlig en uskyldig væremåte men følger med seg
et enormt kaos og fare for at ting blir knuste/ødelagte. Kan forklares med et bilde:
LES HELE ARTIKKELEN osv...



Føler kanskje at jeg har brukt opp uflaksen min for en stund, for å si det pent.

Vanligvis går ting relativt på skinner, føler jeg. Selv om jeg har mange baller i luften er det sjeldent at jeg stresser. Jeg tenker som så at jeg har nok tid, og bare man planlegger og prioriterer så rekker man det meste. Og siden jeg ikke stresser så mye, så fungerer jeg svært dårlig når tiden kanskje er litt knapp og jeg skal prøve å forte meg.
For det som skjedde var etter endt kurs i byen i gårkveld, så skulle jeg rekke en buss, men måtte innom toalettet i full fart. På håndvasken legger jeg mobilen, før den elegant sklir ned, og havner under vann - faen!
Men mobilen funker, og jeg får kjøpt meg bussbillett på den, selv om anbefalingene er å slå av telefonen for å unngå kortsluttning. Men hadde ingen planer om å bli igjen i byen, for klokken begynte å nærme seg sengetid, og hvem er det som går med kontanter på seg? Iallefall ikke jeg.

Så fort jeg er hjemme, legger jeg telefonen i en stor skål med ris, og der ligger den fortsatt. 
Får kontakt med appene, men eneste problemet er at volumknappen skrur seg opp og ned som den selv vil, og ikonet som kommer opp på skjermen når man styrer lyden vil ikke alltid forsvinne. Jeg satser på at dette vil rette seg når all fuktigheten kommer ut, og krysse fingrene for godt hell denne gangen. Men jeg er avhengig av en mobil som funker, så ny er på vei i posten. 
Klarer jeg å redde denne blir det ny telefon på størstejenta i huset også  - det må man ha når man 
er tidvis hjemme alene og hustelefon eksisterer iallefall ikke i vårt hus

  

Fortalte jeg at jeg klarte å knuse en glassplate på jobb? Den var ca 150x 50 cm, og gikk i tusen knas en dag jeg kom på jobb! Har vært bort i plater som knekker - men seriøst! Hele platen ble til bittesmå glassbiter strødt utover hele butikken. Fortsatt finner jeg glassbrått, så det var en dags arbeid bare å fjerne alt det! 
Og ja - gikk en sikring på kjøkken og stue en morgen rett før jeg skulle på jobb som jeg ikke hadde tid til å skifte - kjøleskap og fryser var uten strøm i noen timer, men det gikk heldigvis fint.
Og da jeg  kom ut i bilen etter å ha levert Live i barnehagen og bilnøkkelen var H E L T tom for batteri, og bilen fikk ikke kontakt og ville ikke starte. Heldigvis vanlig nøkkel også, så etter litt knoting og banning kom jeg meg hjem. Så, nå føler jeg at uflaksen er brukt opp for en stund og dagen kan kun bli bedre

I'm the luckiest unlucky person

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag