16.01.2017

Nytt kjøkken
- med hjelp av folie-

Helt siden vi flyttet inn har jeg hatt lyst til å byttet ut kjøkkenbenken vår, men det er mye jobb for noe som egentlig er ganske unødvendig, så det prosjektet hadde egentlig blitt lagt litt på hylla. For noen år tilbake fant jeg folie som jeg trekte spisebordet vårt i, og med meget god erfaring, ble det så jeg bestilte folie til kjøkkenbenken nå over nyttår - litt impuls, men som regel de innkjøpene jeg blir mest fornøyd med. Varene kom på få dager i posten, og vi måtte bare komme igang med arbeidet.

Folien bestilte vi hos Lindas Dekor og design, og jeg leste mye om andres erfaringer før jeg bestilte. Fargen jeg gikk for er kalket eik, og jeg er strålende fornøyd med resultatet. Jeg har kjøpt ekstra mye folie slik at vi skal ta trappen i gangen etterhvert også i samme farge som benken. Nå går jeg å gleder meg til Arild kommer hjem i slutten av måneden slik at vi kan få byttet ut flisene, samt male litt av veggen - da tror jeg at det blir knallbra! 

Mange har tittet på folie fra før og spør meg om det er enkelt. 
Vel, "enkelt" er ikke ordet jeg vil bruke, men det er heller ikke så komplisert. Tidkrevende er det iallefall, for bare den "lille" jobben vi har gjort tok ca 10 timer for å få det beint og rett i kantene og inntil veggen. 

Mine beste tips til et godt resultat:
- Ha god tid!
- Nok folie
- Riktige mål
- Tapetsletter for å legge folien helt nedpå, samt unngå luftbobler
- Skarp kniv for å få rette kanter
- Varmepistol/hårføner for å varme opp plasten slik at den legger seg fint rundt hjørnene.
- Forarbeid med vask/rens av kjøkkenbenken
- Gjerne vær to stk for store flater.

FØR:





ETTER:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag