13.01.2017

It's not a diet - it's a decision



Det å gjøre en endring er langt i fra enkelt, og jeg har ikke tall på hvor mange "prosjekter" jeg har gått all-in i, og gått på en stor smell og rett tilbake til gamle rutiner. Jeg var lei av å alltid måtte starte på nytt, og så samtidig at metodene jeg brukte ikke holdt for min del.

For å få til varige endringer måtte jeg ta små steg. Kjøre inn gode rutiner på et område før jeg hev meg på neste. Små ting som å bytte ut sukker først, når det kjentes greit kunne jeg bytte mel, osv. Samme med trening. Jeg blir så utrolig gira når jeg først er igang, og kjørte gjerne to økter om dagen, men det som skjedde var at jeg ble "lei" og ramlet av igjen like fort som jeg begynte.

Nå har jeg hatt et godt mønster i over ett år, og selv om jeg unner meg kosemat innimellom så er det langt fra som ofte som før. Jeg drakk brus bare i helger - men innbilte meg at helgen var fra fredag - søndag, og det innebar brus i halve uka - 3 av 7 dager! Det samme med godsaker og potetgull.

Sånn ser jeg de fleste har det - vi koser oss ihjel og finner ofte unnskyldninger for oss selv for å pakke i oss godteri, bakverk og kaker til enhver anledning. Men det er ikke slik at man må slutte med søtt selv om man slutter med sukker. Faktisk spiser jeg noe søtt hver eneste dag, og det har jeg tenkt å fortsette med. Jeg har bare byttet ut søtkilden
Sukker har ingen næring i seg selv - og siden kroppen bruker mye energi på å bryte det ned kan vi si at sukkeret rett og slett er en næringstyv!

Jeg kunne skrevet en bok om sukkeret og hva det gjør med kroppen og at kroppen rett og slett må avsukres på lik linje med andre avhengigheter. Det er et utrolig spennende tema, og jeg kan hjelpe deg med å finne gode alternativer til oppskrifter og tips for at du og din familie kan redusere bruken av hvitt, raffinert sukker

Har du god kunnskap, så er det mange nyttige tips i den artikkelen om hvordan du reduserer inntak, men jeg kan ikke få skrytt nok av vår C9 som er sukkerfri, melkefri og glutenfri. 9 dager uten sukker vil nok både hud, mage og humør takke deg for. Det er iallefall verd et forsøk. Oppskrifter på både shake og middag finnes i heftene, og jeg vil gjerne veilede deg gjennom disse dagene
Bestill din C9 her (velg mellom sjokolade eller vaniljesmak) eller mail: stinelervik@gmail.com

Følg meg gjerne på snap: stinelervik


Noen oppskriftsalternativer med lite karbohydrater det er verd å prøve.
I C9 heftet finner du også mange gode oppskrifter på både shake og middag.
* Proteinrundstykker uten gluten og sukker
Smakfull kyllinggryte
Hjemmelaget tomatsuppe
* Spicy kyllingsuppe
* Lavkarbopizza
* Ovnsbakt torsk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag