08.09.2016

Spicy kyllinggryte


Etter jeg snappet middagen om en spicy kyllinggryte fikk jeg mange spørsmål om oppskrift på denne, og det skal dere selvfølgelig få! Denne ble godt tatt imot av hele familien og en gryte/suppe jeg definitivt skal lage flere ganger. Denne prøves! Oppskriften fant jeg på Kristina Andersen sin blogg, og med noen bittesmå endringer legger jeg ut oppskriften her: 

♡ 4 kyllingfileter ♡ 1 gul løk ♡ 1 chili ♡ 2 gulrøtter ♡1 eple ♡ 2 bokser hermetisk tomat
♡ 6 dl vann ♡ 4 buljongterninger ♡ 1 boks fløte ♡ 2 ss karri ♡ salt og pepper ♡Kruspersille
♡ evt: cocosa hvitløk

Skjær opp kyllingfiletene i små biter og brun disse sammen med finhakket løk og chili med en god klatt smør. Tilsett kruspersille, finraspet eple, vann og hermetisk tomat og buljong. Varm opp og tilsett en boks fløte. La suppen småkoke i ca 30 minutter. Ha i raspet gulrot mot slutten av koketiden.
Server med brød eller nystekte baguetter med smør




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag