04.08.2016

"Jeg skal fortelle deg min hemmelighet"

Hei dere! Ferien er over, og jeg er tilbake på jobb.
Litt tungt å stå opp om morgenen, men faktisk så er det hverdagen jeg er mest glad i, så det skal bli godt å komme inn i alle rutiner igjen. Holder på å lage et stort innlegg med masse bilder av ferien vår, men det får vente litt til. Akkurat nå er det så mye annet som inspirerer meg.


If somebody offers you an amazing opportunity, but you are not sure you can do it. 
Say yes, then learn how to do it later <3 font="">

Jeg leser fortiden Petter Stordalens bok - "Jeg skal fortelle deg min hemmelighet". Jeg har kommet til side 23 og her står det: Aldri har mulighetene vært større.

Han hører folk ofte si: "hadde jeg bare starta for 20 år siden, da muligheten var større" Men faktum er at det aldri i menneskets historie har vært større muligheter enn akkurat nå. Forandringer har aldri gått raskere. Bare for noen få år siden hadde man ikke hørt som flere av selskapene som i dag regnes blant de mest interessante i verden.

Ta for eksempel Ubertaxi - ideen startet med Travis Kalanick for 6 år siden om innså at taxi ikke er annet enn en bil med sjåfør. Han stod den gangen i Paris uten å få en eneste taxi. Han så seg rundt og så alle bilene og alle menneskene som svirret rundt i storbyen - mange av de også uten jobb. "Hvis jeg setter sammen dèt i en app så kanskje det blir verd noe." Uber er i dag verd over 400 milliarder kroner

På Manhattan i New York finnes det 13605 gule taxier. Vet du hvor mange Ubertaxi? - 14088 - og tallet øker for hver dag.

I 2008 var det en annen mann som tenkte - så mange hus som står tomme og mange folk liker å reise - Så hvis vi kan leie ut de tomme rommene til den om liker å reise - kanskje dèt kunne være verd noe? - Dette selskapet, Airbnb, er i dag verd rundt 160 milliarder kroner.

Det finnes uendelige mange slike historier! Alt det starter med er et mål - de aner ikke hvordan de skal klare det, de bare vet at de skal!  Jeg blir så ufattelig inspirert av flinke folk som aldri gir seg.
Slik er det med Forever også - vi er ikke utlærte når vi starter, men vi setter oss mål og jobber på veien! Sitter du med en grunderspire i magen som lengter etter å slippe frem så ta kontakt med meg for en uforpliktende prat. Ønsker du å bli en del av dette så vil jeg vil gi deg opplæring og coache deg mot dine mål. Håper på å høre fra akkurat deg 


stinelervik@gmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag