06.03.2016

Stillhet

Det er veldig godt å ha helg, men jaggu kan det bli intenst med to jenter i hus som går oppå hverandre fra fredagsettermiddag til søndag. Nå merker jeg at lunta til begge to er veldig kort, de krangler over småting, og jeg blir fort lei og irritert over alt de skal legge seg borti om hverandre. Alt kan man tydeligvis konkurrere i; hvem som har spist mest eller fortest, hvem som er raskest opp trappa eller tegner finest. De klarer stort sett å bli uenig om alt på disse dagene og da kjenner jeg pulsen ekstra godt. Da er det kun en ting som hjelper: friskluft.

Heldigvis har vi lekeplassen rett utenfor døren, og bilveien er langt unna, noe som gjør at jeg trygt sender de ut sammen, og jeg holder oversikt fra kjøkkenvinduet. I dag står også ytterdøren opp, og solen titter frem. De fikk med seg noen badeleker som man kan lage "iskrem" med snøen av og jeg merker med en gang at de får en helt annen tone når de er ute for seg selv. Når ingen voksne "følger" med så blir tonen en helt annen, og jeg kan nyte noen minutters stillhet med en kopp kaffe og tente lys.  Håper dere har en fin søndag 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag