28.02.2016

Pizzasnurrer

God søndag!
Det har snødd så mye her vi bor de siste dagene at jeg blir helt motløs. Var så klar for vår og sommer, og sett at det allerede spirer litt i blomsterbeddet nedenfor kjøkkenvinduet, men resten av uteplassen vår er dekket av snø. Har lagt ut et bilde på snap (stinelervik) om du vil se de enorme mengdene. Det at jeg får vårlige snaps fra dere sørafor gjør ikke vinteren mer positiv her litt lengre nord. Men vi får ta det været som kommer og trøste oss med at våren kommer uansett.

Live og jeg har vært hjemme alene i helgen og vi har gjort en ting: slappet av. Det er så godt å roe helt ned, vi har ingenting vi skal rekke eller gjøre og koser oss inne i sofa med film, Ipad, fingermaling, tegning og perling. Godt å kjenne at skuldrene er der de skal være.

Tenkte jeg skulle dele oppskrift på lettvinte pizzasnurrer i dag. Det er så godt, og så enkelt. Genialt å ha i fryseren for å tine opp til en rask lunch, fin å servere i bursdag eller ha med i matpakken. Har du litt ekstra tid så bak gjerne flere når du først er igang

Pizzabunn
 7 dl hvetemel  1pk gjær  3,5 dl lunket vann  Salt Olje

Bland alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin og elt godt. La deigen heve i ca 1 time.
Som fyll bruker jeg ofte en pose toro pizzasaus, kjøttdeig, pølser, mais og ost, men her er det bare fantasien som setter grenser. 

Kjevle ut deigen til en firkant og ha på pizzafyllet. Her bør man bruke lite slik at det ikke tyter ut. Rull sammen til en pølse og bruk en skarp kniv for å skjære av pizzasnurren. Legg de på et bakebrett med bakepapir, ta på evt mer pizzafyll og topp med ost. Stekes på 200 grader i 10 -15 min




 

1 kommentar:

  1. Mmmm, det er digg!
    Og genialt å bruke restene i kjøleskapet :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag