14.01.2016

Veien mot et smalere liv

Da jeg gikk på C9 i oktober tok jeg av 3,3 kg og 32,5 cm rundt om på kroppen. Det som ble viktigst for meg var den motivasjonen jeg fikk og tankesettet rundt mat. Det gjorde til at jeg tenkte mer over hva jeg spiste, jeg fikk lyst til å være mer aktiv som igjen førte til at jeg tok av enda 3 kg. Jula kom, og litt ekstra kos samt rolige dager- 2 kg opp. Nå etter nyttår var jeg igang med en ny runde fordi jeg savnet den gode, rene følelsen i kroppen, og nå er kiloene fra jula borte, + et ekstra. Siden oktober har jeg gått ned 7 kg. Jeg er stolt, motivert og glad. 

Målet er enda 7kg, og det skal jeg klare før sommeren 2016. Det finnes ingen snarveier, og selv om det går gradvis nedover og jeg i perioder har mest lyst til å gi opp når ingenting skjer på en uke, vet jeg at målet er oppnåelig. Om jeg så tar museskritt, så går det fremover. Jeg er sunnere enn før, da jeg beveger meg mye mer. Snakker ikke om å betale på hundrevis av kroner for å være med på et treningsstudio noen ganger i uka, jeg har rett og slett satt av noen timer av min dag til litt mer aktivitet hjemme i eget hus. Treningsstudio har jeg ikke tatt meg tid eller råd til de siste fire årene, så da må man bare prioritere litt annerledes, istedet for å sette seg på rompa og lage unnskyldninger på hvorfor kiloene fortsatt er der.

Dette har vært et mål jeg har hatt lenge. Jeg klarte det i 2010, da jeg spiste supersunt og trena mer enn vanlig, men da jeg møtte Arild ble det mer kos på ettermiddagene, og kiloene kom på igjen. Jeg kom aldri igang selv om jeg visste akkurat hva jeg skulle gjøre. Jeg begynte å synes det er ubehagelig i enkelte typer klær og følte meg ikke vel i den kroppen jeg hadde. Jeg hadde ikke lyst til å være 15 kg ekstra. På grunn av de ekstra kiloene ble jeg latere rundt barna, dårlig kondis og alt ble et ork. Humøret svinger også da det ligger mange tanker å kveiler i hodet til enhver tid. Jeg hadde det ikke godt med meg selv.

Jeg satt meg ned og virkelig tenkte på hvilke mål jeg hadde, og hvorfor jeg hadde de målene. Supertynn modellkropp får jeg aldri uansett, og det er heller ikke mitt mål, men jeg vil få vekk litt av overskuddet, bli strammere og føle meg vel i kjole og trangere topper under en dressjakke. Jeg ville være et godt forbilde for jentene mine, og tenkte på alle helsegevinstene senere i året om jeg valgte å leve litt sunnere. Faktisk trodde jeg at jeg levde sunt, for kosen var jo bare i helgen. Men når helgen varer fra fredags ettermiddag til søndagskveld så er det plutselig halve uka med kosemat. Vi er alt for glad i å lure oss selv, så her har jeg satt en stopper.

Nå håper jeg at du som leser dette og kjenner deg igjen vil tenke over dine mål. Hva vil du oppnå, og hvorfor? Hvorfor er det viktigste målet du setter deg, og det som skal motivere deg på veien dit. Det kommer ikke til å bli enkelt. Man må gjøre en stor innsats selv, og takket være FIT programmet til Forever er jeg inni en god flyt nå. Først 9 dager kickstart med C9, og nå er jeg igang med F1 som har økt fokus på trening. Jeg var lenge i tvil om dette var noe for meg, for jeg kunne liksågodt trene selv, men her må man bare innse fakta, at den selvdisiplinen har jeg ikke, jeg jukser unna og utsetter treningsøkter på travle dager. Nå er det på med treningsskoa uansett, for her står det hva jeg skal gjøre og når jeg skal gjøre det. Enklere kan det ikke bli!
Oppskriften er der, jeg må bare gjøre det som står, og med mitt sterke hvorfor skal jeg klare det!


Det første bildet viser meg på dag1 i oktober. Her hadde jeg virkelig bestemt meg og funnet ut at jeg skulle igang med C9. Bildet i midten er 9 dager etter. Et synlig resultat og en stor motivasjon til å fortsette de gode vanene. Bildet til høyre er meg i midten av januar-16 etter andre runde med C9.
-7kg og 35 cm fra utgangspunktet i oktober - det er en god start

"Når du virkelig har bestemt deg, har du nøkkelen til en vellykket vektkontroll i hånden din. En balansert diett og trening er viktige faktorer, men det er din egen innstilling som til slutt avgjør resultatet ditt. Det er du som har makten til å lykkes, husk det." Utdrag fra Forevers FIT brosjyre

Så er du som meg, som ønsker forandring, men som sliter med å komme igang. Skriv ned ditt mål, ditt hvorfor og legg en plan - det kan jeg hjelpe med om du vil. Som et ekstra spark i baken kan jeg tilby deg som leser fri frakt på din/dine FIT pakker om du bestiller gjennom meg denne uka. Slutt å lag deg unnskyldninger og kom igang. Lurer du på noe så ta kontakt på stinelervik@gmail.com

"Du kommer til å føle deg bedre og se bedre ut. Du vil føle deg lettere og få mer energi i takt med at du beviser at du kan kontrollere appetitten din og ser hvordan kroppen din begynner å forandre seg" Utdrag fra Forevers C9 Brosjyre

post signature

1 kommentar:

  1. Oi, så flink du har vært! Det var virkelig forskjell fra første bildet :)
    Er på dag 8 selv på C9, så gleder meg til å se resultatene :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag