18.01.2016

My dreamboard

Hvilke drømmer har du for fremtiden? Jeg har ganske mange, og flere av de har jeg hatt i ganske mange år uten at jeg har kommet nærmere av den grunn. Jeg har vell innsett at det ikke bare hjelper å drømme, tenke og håpe, man må faktisk få ut fingeren selv å jobbe. 
Ikke er jeg flink til å spare heller. Jeg har en BSU konto jeg fikk i konfirmasjonsgave, men er litt for dårlig til å bruke den, men har en liten buffer. Pengene som kommer inn er som regel ut av konto før neste lønning og jeg sitter ikke igjen med hverken mye til opplevelser eller egenpleie når alle regninger er betalt.

Småbarnsperioden er den tøffeste! Vi er nyetablerte, vi bor i et alt for dyrt borettslag der vi betaler like mye i fellesutgifter som lån i banken, vi har ei i barnehage og ei på SFO, vi skal mette fire mager og prøve å finne på noe i helgene uten å vende på hver eneste krone. Det er langt i fra slik jeg ønsker å ha det, men jeg har ikke følt jeg hadde annet valg. Jeg har utdannet meg som hjelpepleier, men ugunstig arbeidstid da kjæresten jobber turnus, lite fast arbeid og ustabil arbeidstid. Ikke vet jeg hva jeg skulle valgt om jeg ville studere igjen heller. Jeg trives veldig godt i jobben min pr i dag, med fri i helgene og fri hver mandag, men det oppfyller ikke så mye mer av mine drømmer.

Da muligheten med Forever kom, og jeg følte at tiden var der, måtte jeg bare gripe den. Jeg er 28 år, jeg har alt for store drømmer til et A4 liv, og jeg vil se og oppleve mer av verden. Slik som hverdagen er nå, og har vært de siste 15 årene, må jeg bare prøve noe annet. Man finner ikke nye steder om man går den samme stien hver eneste dag, så det å tørre å gå utenfor comfortsonen, tørre å satse på noe annet enn den trygge, litt kjedelige hverdagen, ble som et nytt vendepunkt for meg. 

Jeg har ikke oppnådd kjempemye med Forever enda. Jeg har blitt Supervisor, har begynt å jobbe mer i team og fått min første Assistant Supervisor. Jeg har fått bonuser siden oppstart, nye bekjentskaper og ikke minst fått skrevet ned mine mål. Et mål som ikke er skrevet ned, er bare en drøm, fikk jeg høre. Da måtte jeg inn å virkelig tenke hva jeg ønsket og oppnå, deretter legge en plan om hvordan å komme dit. Jeg har innsett at jeg har vært feig fordi jeg er redd for å ikke klare det, men samtidig vet jeg at kommer aldri til å klare det om jeg ikke har prøvd. Jeg tenker annerledes, er kjempemotivert og kjenner langt inni hjerterota at dette er det jeg vil for meg og min familie. Kjæresten min blir 30 om 2 år, og jeg har kjempelyst til å ta han med på Anfield og se hjemmekamp med Liverpool. Tenk om jeg kunne gitt han dette - det er en drøm og et mål de nærmeste årene. 
Det er ikke bare mer økonomisk frihet og mer penger til reise jeg har som mål, målene mine har blitt mye mer konkrete: jeg vil til New York på shopping, ta med familien til Disneyland igjen, jeg ønsker en enebolig med stor plass til oss alle, og et hjemmekontor til meg, jeg ønsker meg en nyere bil som kanskje også er tryggere på veien, jeg ønsker å bruke mer tid og penger på meg selv- ta en formiddag på spa, klippe håret, få massasje, lakke negler, slike ting midt i uka.
Som en påminnelse på dette har jeg laget et dreamboard som konstant skal minne meg på mine drømmer, og derfor få meg til å jobbe enda hardere for å nå mine mål. 

Tørr å kjenn etter hva du virkelig ønsker deg for fremtiden og sett deg opp en plan på å komme dit!



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag