02.01.2016

Kickstart

Det har gått tre måneder siden jeg tok C9, og i dag starta jeg på igjen. Grunnen til at jeg ville ha en ny runde er rett og slett den gode følelsen jeg hadde i kroppen sist. Jeg var så veldig innstilt på at dette skulle jeg klare, kutta ut brus i hverdagen og når helgen kom kunne jeg spise litt kosemat på lørdag, i forhold til tidligere da det nesten var 3 dager non-stop., Helgen varte  fra fredagsettermiddag til søndagskveld - det er nesten halve uka det.  Den gode følelsen satt i lenge og gjorde at jeg gikk ned totalt 6 kg i månedene etter endt program. Jeg spiste mindre, sunnere og drakk mer vann når jeg var tørst. Når julen kom var jeg mer bevisst enn før, men det ble så klart litt mer kos, slik det skal være. Spiste brødmat til frokost, brus til middag, vin eller øl i glasset og sjokolade som er min store svakhet.
Selv om jeg ikke har spist meg så mett som jeg kan huske jeg har gjort de tidligere årene, føler jeg meg fortsatt full i kroppen. Merker at jeg fort får lyst på noe godt etter jentene har lagt seg, og sukkersuget prøver å slå rot i meg igjen. I år har jeg planer om å ta av 10 kg til sommeren, og i dag startet jeg. Skal prøve ut hele FIT-programmet til Forever, og for å få en skikkelig kickstart er det godt å ta 9 dager med lite, og ikke minst ren mat,  for at kroppen skal være skikkelig klar til forandring. Det kommer ikke til å bli lett, for de gamle vanene er lett å falle tilbake på, så her må man gjøre noe med både tankesett, motivasjon og treningslyst. Det kommer ikke av seg selv, og jeg kommer helt sikkert til å ha dager der jeg faller litt av, men det gjelder å henge seg på igjen så fort som mulig og ikke la det gli tilbake slik det var. 

Mange går år etter år med de samme forsettene som ofte er spise sunnere og trene mer. Men fordi man skal legge opp planen selv er det lett å falle tilbake gamle rutiner og man på grunn av alle råd og tips som florerer på Internett er det vanskelig å vite hva man skal gjøre. Det er derfor jeg har troen på FIT-programmet, det er utviklet av fagfolk og har hjulpet tusenvis før meg, samtidig som det er et ferdig mat og treningsopplegg og min største oppgave blir å følge dette. Lettere kan det ikke bli!

Fra 13. januar arrangeres det et stort arrangement #getforeverfit2016 der mange i hele Skandinavia går sammen for å ta C9, F1 og F2. 69 dager med fult fokus og masse motivasjon for å få til en varig endring. Jeg skulle bli med der jeg også, men måtte tyvstarte litt da jeg skal feire bursdagen min i midten av januar. Jeg kastet meg i det i dag og la bort alle unnskyldninger. Ønsk meg lykke til - skal selvfølgelig dele reisen med dere =) Vil du vite mer om C9 eller FIT-programmet så send meg en mail på stinelervik@gmail.com 

Følg meg gjernepå Snap: stinelervik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag