02.11.2015

Sunnere sjokoladecookies

Jeg har alltid vært glad i søtt, men i de siste årene har jeg styrt mest mulig unna sukker. Denne oppskriften fant jeg på paleoliv og de falt veldig godt i smak, det er ingredienser som jeg har i skuffen og et søtt, godt innslag til kaffen på kontordager

Du trenger:
♡ 1 egg ♡ 100g meierismør ♡3 dl mandelmel ♡2ss kokosmel ♡1/2 ts bakepulver
♡1/2 ts salt ♡ 2ss Forever Bee Honey ♡2-3 ss valgfri søtning (jeg brukte kokosblomsttsukker og sukrin gold)
♡ Vaniljepulver ♡100 g mørk sjokolade (jeg har brukt Soma Equador 70% og Cavalier sukkerfri kokesjokoladeknopper)

Kle et stekebrett med bakepapir og forvarm ovnen til 175 grader

Smelt smøret på lav varme. Bland mandelmel, kokosmel, bakepulver og salt i en bolle. Visp deretter inn egget og ha i honning og vaniljepulver. Bland deretter alle ingrediensene sammen. 
Hakk sjokoladen i passe biter og vend sjokoladebitene i cookiesdeigen. Lag runde baller som du legger på bakepapiret og trykk de flate. For ekstra smak drysset jeg over litt maldonsalt før steking. Deigen holder til ca 10-15 cookies

Stekes i 12 minutter på midterste rille i ovnen.





2 kommentarer:

  1. For en herlig oppskrift, denne må jeg teste ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De er kjempegode! neste gang vil jeg kanskje bytte ut litt mer mandelmel med kokos, for å slippe marsipansmaken, men absolutt gode =)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag