08.10.2015

The simple things

Hei dere!  Det er høstferie i Trøndelag og jeg står på jobb og venter på at arbeidsdagen skal bli ferdig; noen dager fri og vi setter kursen mot mammas barndomshjem på Fjellvær. Familiekjær som jeg er skal det bli en utrolig koselig helg og jeg setter sånn pris på å ha de aller nærmeste rundt meg over flere dager.  Sjøluft, natur, barn i lek og barndomsminner skapes. Jeg har så utrolig mange gode barndomsminner fra besøk hos mormor og morfar fra jeg var lita, så det er godt å bringe det videre til mine barn.

Det er godt, og ikke minst viktig med små avbrekk fra hverdagen. Det kjenner jeg nå som Arild jobber 2 uker borte og er 2 uker hjemme. Det går kjempebra og være "alenemamma" halve måneden, men kjenner av og til at jeg er ekstra sliten. Alt står på meg og jeg har en tendens til å overplanlegge og bruker mye tid og energi på ting uten nytte. Små ting jeg kan irritere meg over og føler jeg aldri kommer i mål, men når jeg så dette bildet så kom jeg til at de små ting jeg irriterer meg over, faktisk er så viktige å ha. Det tyder bare på at jeg har et godt liv der jeg er omgitt av flotte mennesker, tak over hodet og kan legge meg i en varm seng, mett og fornøyd. Barna mine kan gå trygt til skole og jobb, og jeg slipper å tenke på økonomi om en av oss skal bli syk.

Ha en fin høstdag:


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag