10.09.2015

Høstens grønnsakssuppe

Høsten for meg er store gode puter, varme pledd, tente lys og noe varmt i koppen, Da spiller det ingen rolle om regnet pisker på rutene, eller at temperaturen synker ned mot 0 grader. En annen ting jeg setter stor pris på er høstens grønnsaker. Kutt de opp, varm de opp og nyt!
Dette er skikkelig høstmiddag for meg:

♡ Kålrot ♡ Pastinakk ♡ Gulrot ♡ Sellerirot ♡ Hodekål
♡ Purreløk ♡ Hvitløk ♡ Kjøttboller ♡ Pølse ♡ Grønnkål 
♡ Salt og pepper

Her kan man selvfølgelig bruke alt man vil etter smak eller hva man har tilgjengelig. Jeg koker alltid opp kål, gulrot, pastinakk, hvitløk og sellerirot først for det trenger lengre koketid. Når det er nesten gjennomkokt hiver jeg oppi hodekål, kjøttboller, pølse og purreløk og koker det slik at det akkurat blir gjennomkokt. Da bevarer man fargene og har fortsatt tyggemotstand og vitaminer i grønnsakene. Rett før servering vender jeg inn litt grønnkål og serverer med fersk persille og flatbrød

Nyt høsten



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag