27.09.2015

#dine30

//sponset innlegg




Hei og god søndag!
Sitter en smule redusert i sofakroken etter en trivelig kveld med jentegjengen i går. Gresk aften med moussaka, ouzo og raki. Jadda! -var ikke hjemme før tidlig morgen. 3,5 timer etterpå var det opp å stå, og vi er ferdig med feiringer av to barnebursdager så sofaen var god å finne nå. 

Men det jeg tittet innom for å si var, at jeg er ferdig med min første uke med 30 minutters aktivitet hver dag i utfordringen #dine30. Det var jo ikke noe problem i det hele tatt med litt planlegging og motivasjon. Faktisk gikk det bedre enn forventet! Målet mitt har ikke vært å trene hver dag, men å bli litt mer fysisk aktiv enn det jeg har vært tidligere og tenkt at små smuler er også brød. Litt er bedre enn ingenting, og tanken på å ta en ny dag med litt mer aktivitet er ikke så skummel når man ikke er dødsliten etter første dag. 

Vi har spilt fotball flere dager, tatt med jentene på grilltur i skogen en ettermiddag, vi har vært på lekeplassen, løpt på trafikkbanen på Eberg, på fredag syklet jeg til et møte 2 km unna, til og fra fest i går kveld da jeg vanligvis ville valgt taxi, og faktisk så jogget jeg meg en tur i marka på fredags formiddag etter jeg hadde levert Live i barnehagen. Det var et godt tilskudd av energi og en god følelse jeg har levd på hele helgen. 

Det er faktisk ikke mye som skal til. Parker bilen lengst bort på en parkeringsplass. Bruk handlenettet som vekter på vei tilbake så får du sneket inn litt styrke. Se på TV eller at barna bader på en pilatesball, velg trappen fremfor heis, plasser ting bevisst lengre unna slik at man må bevege seg mer. Har man en stillesittende jobb så bør man reise seg en gang i timen for å få litt forandring og for all del: lek med barna. Det har vært det viktigste, og morsomste for meg denne uka: få tid med barna og de ser at mamman har tid og leker sammen med de, ikke bare står ved siden av med ansiktet i telefonen. En viktig uke på mange plan. 

 I morgen er det mandag og ny fridag og jeg har planer om å komme meg en tur i marka, uansett vær. 
Gikk til innkjøp av nye joggesko på lørdag, så håper motivasjonen fortsetter. Jeg skal iallefall gjøre alt for å holde den vedlike.
Her kommer noen bilder av min uke med  #dine30 i bilder

 

 

 
Fant også ut at Iphone har innebygd skritteller, og det har vært gøy å følge med på. Du finner den i Helseappen. Nå vil jeg høre om det er noen andre som har tatt utfordringen? Kanskje noen har hatt en dag eller to denne uka der du har bevisst vært litt mer aktiv. Og om du ikke har det, så heng deg med! Jeg skal fortsette denne uka, så del gjerne dine erfaringer

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag