29.09.2015

Blåbær og sjokoladesmoothie

Smoothies er en genial måte å få i barna viktige næringsstoffer som vitaminer, mineraler, fiber, plantestoffer, fettsyrer og antioksidater. Vi lager i perioder en smoothies om dagen og jeg elsker og kombinere nye smaker og finne nye favoritter. Lurer jeg oppi noen ekstra ingredienser som f.eks kokosolje, hamp, chiax, greens eller chiafrø gir jeg den til barna med enda bedre samvittighet.

Det er ikke alle som blir like fargerike og fristende med både greens og spinat, men drikkeflasker og mørke sugerør gjør susen. De kjenner fortsatt den gode smaken og får i seg alt jeg vil. Vinn-vinn, slik jeg ser det. Denne smoothiesen derimot trengte jeg ikke å kamuflere. Høstens blåbær som vi plukket selv i skogen ble hovedingrediensen her.


♡ Blåbær ♡ Banan  en god dæsj havremelk med sjokoladesmak fra Oatly 
3 ss Cocosa MCT olje 1 ts lecithinpulver 1 ts baobab pulver

Miks alt i en blender, tilpass konsistensen med havremelk og server med noen friske bær på toppen.
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag