11.08.2015

BROWNIES
with Salt & Walnuts

 I går var deler av jentegjengen samlet hos oss på middag. Tuva og Live synes det er så stas å møte de jeg så ofte prater om, og vi hadde diska opp lasangne med nystekte rundstykker og salat til. Dessert hører selvfølelig med når man har middagsgjester og valget falt på brownies. Oppskriften fant jeg på Trines matblogg:

♡ 150 g smør ♡ 150 g mørk sjokolade ♡  3 egg ♡  2dl sukker ♡ 1ss vaniljesukker
♡ 2 dl hvetemel ♡ 1/2 ts bakepulver 

Smelt smøret i en kaserolle. Når alt smøret har smeltet tar du kjelen av platen og rører inn sjokolade. Visp inn ett egg om gangen og rør godt mellom hvert egg. Tilsett så de andre ingrediensene og bland godt. Hell røren i en liten langpanne (22x30cm) og stek på 175 grader i 15-20 min

Minimalt med oppvask og lett å tilberede.
Før steking strødde jeg over hakkede valnøtter og et dryss med maldonsalt. Serverte med friske jordbær og vaniljeis. I dag raspet jeg litt limeskall over for å få den perfekte balansen mellom den søte kaken, saltet og syrligheten fra frukten. Ser også for meg at denne kan være god med appelsinskall og juice i selve kaken, eller med chili. 
Så godt, så enkelt - Velbekomme




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag