19.07.2015

Sommerferie del 1

Nå har vi akkurat kommet hjem fra første del av sommerferien på Hitra. Jentene og jeg kjørte utover på onsdag og har hatt kjempefine dager sammen med min pappa, farmor og farfar ved kysten. Dessverre har det vært grått og kjølig, så vi har ikke gjort mye sommeraktiviteter, men noen is og en tur på barnas dag fikk vi til.

Det er faktisk 25.året at Hopsjøbrygga arrangerer Barnas dag i uke 29. Jeg vokste opp i nærheten så dette har vært tradisjon for meg i alle år. Gøy å bringe det videre til Tuva og Live. Her kosa vi oss med ansiktsmaling, sveler, konsert med Tullkattesnutene og Sjørøvertokt med Nattseilerne. En kjempefin dag! På kvelden var pappa barnevakt og jeg fikk dratt med en gjeng på Sie Gubba. Makan til fest! Det var utrolig gøy!




Resten av helgen har vi bare slappa av og kosa oss. Tuva har blitt veldig opptatt av kjæledyr og ønsker seg veldig et her hjemme. Jeg føler ikke vi har tid til det, så hun har prøvd hardt i helgen på å skaffe et på egenhånd. Først kom hun opp med en liten krabbe fra fjæra hun ville ha med hjem. Men da det ikke gikk fant hun en overkjørt padde som kunne vært fin å ta med, men da vi fant en levende padde rett før vi skulle dra var det vanskelig å si hadet. DEN ville hun ha med hjem. Mamman sa selvfølgelig nei.

Vi har kosa med hønene, kastet stein på sjøen og fått flottbitt både Tuva og jeg. Nå venter to dager hjemme før Arild kommer hjem og vi setter kurs mot Fosen






Litt dårlig kvalitet på enkelte av bildene da de er tatt med mobilen.
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag