01.07.2015

Shetlandsfarerne

Det hele startet vel med en guttedrøm. Arild har, så lenge jeg har kjent han, snakket om at han hadde lyst på seilbåt. Det å reise verden rundt og bo på havet. Vi begge er oppvokst ved kysten og alltid hatt et nært forhold til sjø og båtliv, men jeg forstod vel ikke alvoret før våren i fjor da vi var ute å kjørte en tur med bilen.  Live sov, og vi tok en sightseeing runde for å slå ihjel litt tid, kjørte ned ved havna og Arild stoppet motoren. Det var stille en stund før han sa: "Ser du båten der?  - Den er min"

Han og en kompis hadde kjøpt sin første seilbåt, og etter en tur til Kristiansund, Gripp og Halten i fjor  sommer gikk de til innkjøp av en større på høsten. Vinteren og våren har gått med på å stelle i stand denne og i går kom de hjem fra sitt første seilas fra Shetland!

Jeg må si jeg er utrolig stolt av de som tørr. De har krysset Norskehavet og brukt 3 døgn på å komme seg fra Lerwick til Trondheim. De har gjennomført det de så lenge har snakket om, og det med glans. Her hjemme ventet familien spent på havna, mamma og pappa hadde også tatt turen for å ta i mot de, og det var godt å se de på Norsk jord igjen. 

Bildene er screenshot fra videoen pappa tok da de kom i havn

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag