20.06.2015

Ja takk til hjemmebursdag

I morgen formiddag får vi huset fullt av barn! Tuva skal feire bursdagen sin før ferien slår til for fullt, og for andre år på rad har vi valgt hjemmebursdag. Jeg er født såpass seint/tidlig at "kjøpebursdager" akkurat begynte å bli populært da jeg vokste opp. Husker jeg har vært på Mc Donalds ved et par-tre anledninger på barneskolen og feiret bursdag, men det falt aldri i smak. Til Tuva ser jeg det er nesten halvt om halvt hvor man feirer dagen og hun snakket om å ville feire på Leos lekeland i år, men fant ut at det kun var at hun ville ha den CD'n man får med seg hjem etterpå, så den droppa vi.

Vi har bakt langpanne sjokoladekake, muffins og rullekake. Handlet inn pølser, brus, frukt og snacks. Vi har kjøpt ballonger og  helium, fått nydelige peoner, kjøpt blå kartong til å lage bursdagskrone, skrevet adjektivfortelling, klipt plenen  hvis været tillater at vi kan være litt ute. Godteriposen er byttet ut med popcorn og jeg har gjort klart til en annen verson av "halen på grisen", nemmelig "gi Olaf en snøball." Spotify-spillelisten har vi fyllt med dansbare låter, og setter igang disco etter kakene er spist , så det ligger an til å bli en flott dag. 

Jeg føler faktisk jeg har alt under kontroll, så får bake ferdig når ungene er i seng i kveld. Først er det noen timer på jobb. God lørdag
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag