31.05.2015

Proteinrundstykker på 1-2-3

Har du prøvd proteinrundstykkene med cottage cheese? 
Jeg har lenge sett denne oppskriften har blitt delt både på blogger og facebook og etter at jeg smakte de selv skjønner jeg hvorfor. Så utrolig gode, saftige og de lages på et blunk.

Fulle av proteiner og du lager enkelt en glutenfri variant med å velge glutenfri havregryn. 
Dette ble vår søndagsfrokost i dag:

Du trenger:
400g lettkokte havregryn
1 stor boks cottage cheese
2 ts bakepulver
4 egg

Bland alle ingrediensene i en stor bolle og miks med en stavmikser. 
Form til runde rundstykker og stek på 200 grader i 20 min. Det er anbefalt varmluft, men ikke et must. 
Hos meg holdt denne oppskriften til 16 rundstykker.

Ønsker du mer smak kan du enkelt tilsette krydderurter som oregano,rosmarin,  salt, cayennepepper, alt etter smak. 






post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag