20.05.2015

En første gang for alt

Vet dere hva jeg gjorde i dag? Jeg fulgte Tuva til skolen for første gang! På skolen hun skal begynne på har de en veldig god fadderordning, og to dager denne uka samt to dager neste uke skal skolestarterne være på skolen sammen med sine faddere for å bli kjent med nye klassekamerater, skolen og fadderne.

Det var ei meget spent jente som dro avgårde i dag tidlig, og mor var nok like spent - vi smilte fra øre til øre begge to på den korte skoleveien. Vi traff mange kjente fjes fra barnehagen og jeg tror både skolestarterne og femteklasse var veldig spent på dagen i dag.
Det er rart at vi har kommet hit. Jeg er snart mamma til ei skolejente! Det at Tuva snart fyller 6 år er kjemperart å ta innover seg. 

Tiden har gått så fort, samtidig som jeg føler jeg alltid har hatt henne rundt meg. Nå skal en ny hverdag med skolegang starte for oss, og vi er plutselig ikke like fri til å ta oss en fridag eller spontan ferie. Skole er seriøse greier.
Hun har allerede stor interesse for læring. Både når det kommer til skriving, lesing, enkel matematikk og engelsk. Vet lite om hvilke fag de skal ha til høsten, og jeg sitter med en god kribling i magen. Det er vanskelig å forklare følelsene  jeg sitter med nå. Men de er ensidig positive, jeg er spent, men vet at alt kommer til å gå bra.

Skolen ligger et steinkast unna der vi bor, og hun trenger ikke å gå langs trafikkert vei. Størsteparten av gruppa hennes i barnehagen begynner på samme skole, og barnehagene har vært med å komme med tips til hvem som bør gå i samme klasse, og hvem som absolutt ikke bør gjøre det. Jeg er spent. Vi får bare holde nervene i sjakk til 17.august.



Bildene er lånt fra Trondheim Kommunes nettsider
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag