22.04.2015

Pannekaker uten hvetemel


Hvis barna hadde fått bestemt hadde vi hatt pannekaker og grøt til middag annenhver dag. Dessverre har begge to en form for mat intoleranse og har en bedre hverdag uten både sukker, hvetemel og melk, så da måtte mor selv bla litt rundt på det store internettet etter en sunnere oppskrift. Selv prøver jeg å passe på hva jeg spiser, og hvetemel er ikke spesielt bestevenn med magen min.

Jeg havnet til slutt inn på bloggen til Melissa, som er utdannet kostholdsveileder, og mye av det hun skriver appelerer til meg. Der fant jeg en lchf pannenkakeoppskrift som jeg med små justeringer kunne servere til middag til små håpefulle. Disse gikk ned på høykant og består av mange gode ting som kroppen liker! Masse godt fett som gir masse energi og metthetsfølelse til aktive kropper.

Pisk sammen:
5 egg
1 klype Himalayasalt
1/2 ts bakepulver
Tilsett deretter store ss crem fraiche. (jeg brukte 2 ss rømme og 2 ss gresk yoghurt)
1 ss mandelmel (jeg hadde også i en liten ss med fiberfin)
1 ss sukrinpluss

Stekes i meierismør og serveres med blåbær og sukrin gold!
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag