14.04.2015

It's all up to me

Da har det jaggu gått en uke siden jeg var innom bloggen sist.

Etter kjæresten kom hjem sist søndag og påskeferien var over har vi brukt dagene til å komme inn i rutine igjen. Det er enorme mengder med klær som skal vaskes og legges på plass, døgnrytmen skal tilbake til normalen, og vi må bli vant til å stå opp når klokken ringer. Nå føler jeg vi har en god flyt på hverdagen igjen.

For at Arild skulle komme inn i riktig turnus måtte han reise ut på jobb i dag tidlig. Litt rart å gi slipp på han etter bare litt over en uke hjemme, og jeg kjenner at jeg er mer spent denne gangen da det er to uker med hverdager. Sist hadde vi påskeferie nesten hele tiden og ikke noe tidspress. Men jeg har snakket mye med jentene om den nye hverdagen, vi har laget oss regler for hvordan vi vil ha det, og de virker som de skjønner at de selv må ta i et tak for at det skal gå rundt

Har store planer om å planlegge alt så god jeg kan for en knirkefri uke. Middager skal planlegges og vi bør finne på noen aktiviteter etter endt barnehagedag slik at vi slipper å gå oppå hverandre og mor selv irriterer seg over små ting og går å bjeffer for alt. Sånn vil jeg ikke ha det, men vet hvor utrolig enkelt det er å havne i den sirkelen. Monstermamman skal ikke slippes inn.

Ha ei fin uke!




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag