25.03.2015

It's a hard knock life

Annonseinnlegg
Har dere fått med dere at Annie, filmen om den foreldreløse jenta, er på kino i ny drakt? Jay Z og Will Smith har produsert en ny film av den populære musikalen som nå er å se på kino igjen; samme historie, forskjellige skuespillere og alle sangene vi husker så godt fra den første filmen/musikalen "It's a hard knock life" "You're never fully dressed without a smile" og min favoritt "Tomorrow"

Jeg husker jeg hadde Annie på VHS da jeg var lita! Filmen var på engelsk, så jeg fikk ikke med alle detaljene den gangen, men alikevell var det en av mine absolutte favoritter. Jeg så "gammelfilmen" sammen med Tuva for ikke så lenge siden, og det virket som hun ble fanget av historien, men ramlet litt av da jeg måtte oversette alle kommentarer, samt at filmen er fra 1982. Da vi var på kino sist ble det reklamert om den nye Annie filmen, og jeg fikk frysninger over hele meg og ble rørt over det lille jeg fikk sett i traileren. Gleden var derfor stor da jeg ble spurt om å motta to billetter for å se den! 

Og det beste (?) av alt: den kommer med norsk tale!

Annie er en av verdens mest elskede musikaler og handler om 10 år gamle Annie som bor på et fosterhjem. Hun har en drøm om at foreldrene vil komme tilbake å hente henne, en vakker dag, og forsøker å rømme fra barnehjemmet. Bestyreren av barnehjemmet er den ondskapsfulle Miss Hannigan, som i denne filmen spilles av Cameron Diaz og hun gjør alt for å gjøre livet surt for de stakkars jentene på barnehjemmet.  Redningen for Annie blir Stacks, spilt av Jamie Foxx, miliardæren som stiller til borgemestervalg. Han ønsker å fremstå som en familiemann og lar derfor Annie flytte inn i penthouseleiligheten for en periode. Han faller for den utrolig sjarmerende jentas optimisme og levende vesen og ønsker å adoptere henne.

Musikalen er fra 1977 og bygger på tegneserien "Little Orphan Annie" som begynte allerede i 1924. Musikalen har blitt spilt på Brodway hele 2377 ganger! Første filmatisering kom i 1982 og 1999.
Selv om musikalen Annie er skrevet for snart 40 år siden, synes jeg fortsatt den er veldig dagsaktuell. Den gang var historien lagt til begynnelsen av 1930 årene i USA og datidens depresjonisme. Med små detaljer blir filmen modernisert og veldig dagsaktuell for vår tids problemer. Dette er en film jeg virkelig gleder meg til å se, og håper den fanger meg like mye som den første.

Flere som skal se nyinspillingen av Annie?
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag