21.03.2015

Alenemamma i 50% stilling

Hei og god lørdag!
Jeg står på jobb og ser solen stråler inn gjennom vinduene. Det gir en deilig vårfølelse i kroppen, tross kald vind. Lysere og varmere dager kommer nærmere for hver dag som går og jeg gleder meg så utrolig mye til det spirer, gror og man kan sitte ute på verandaen igjen. En uke til med jobbing og deretter påskeferie med jentene mine. Total avslapping, Hitra og friskluft venter.

Jeg har skrevet på denne bloggen i snart 6 og et halvt år og mye har skjedd i livet mitt. Dere som har lest fra starten har vært med på oppturer og nedturer. Jeg har delt to svangerskap og fødlser, samlivsbrudd, flytting, hverdager, oppskrifter og ferieturer med dere, og nå står vi ved et ny veiskille. Eller et nytt kapittel. Enda en forandring
Samboeren min har fått seg ny jobb og starter med turnus der han blir borte i 2 uker, og hjemme i 2 uker.  Det blir en forandring i hjemmet for oss som har gjort alt sammen de siste årene.

 Nå skal jeg være mamma og pappa de to ukene han er borte og jeg kjenner jeg er spent, nervøs og glad på samme tid. Jeg kan styre kveldene mine helt som jeg vil etter jentene er lagt og full kontroll over tv/netflix eller hva jeg måtte ønske. Selvfølgelig blir det rart og ikke få så mye hjelp i hjemmet, men jeg gleder meg til å prøve, og tror det er sunt og savne hverandre litt innimellom også

I år er han bort i påsken. Det blir uvant å ikke ha han der, men jentene og jeg skal gjennomføre familiebesøkene på begges sider selv om han er bortreist. Jeg skal iallefall gjøre mitt aller beste for å drive familien selv når han er på jobb både hverdager og høytider. Man får heller tenke positivt på det, han er hjemme 2 uker i slengen og har forhåpentligvis savnet oss masse! For min del tror jeg at jeg klarer å sette mer pris på han og familien vi har når det ikke er bare hverdager der alle fire går oppå hverandre. Jeg tror jeg klarer å gi mer for forholdet når han først er hjemme og det gjør godt å savne noen.

Det betyr også mer tid til venner. Jeg blir tvunget til å oppsøke folk på en annen måte da jeg ikke har voksenkontakt med andre enn på jobb og jeg tror kanskje jeg blir mer sosial også. Jeg er veldig spent på den nye hverdagen, men tror vi klarer det veldig godt. Tips fra andre i samme situasjon mottas med takk =) Wish me luck





post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag