03.01.2015

What a day!

Rekk opp hånda de som gleder seg til barnehagen igjen på mandag!
- Der har du meg. Etter snart tre uker hjemme kjenner jeg det skal bli godt å komme igang med rutinene og at barna får slite seg ut litt i barnehagen igjen. For det å gå hjemme over så lang tid å prøve å aktivisere to små er ingen lek. 

Kort fortalt har dagen gått med til søskenkrangling, konflikter på butikken fordi de "aldri får noen ting", sutring på lekeplassen i djupsnø, og nå problemer med legging da ingen av de sier de får sove. Prøvde å si at kanskje om man legger seg i sengen under dyna, slår av lys og diskolys og slår av musikken kanskje hjelper, men der tok jeg visst feil i følge 5 åringen. Haff!

Jeg har lovet de tur til Pirbadet i morgen, og kunne helst tenkt meg å avlyse hele greia på grunn av sutring og klaging for ALT, men jeg vet at det ikke blir bedre av den grunn, så vi får bare holde ut til i morgen tidlig og satse på at de er utslitte og sovner til rett tid i morgen. Jeg gidder ikke enda en slik dag

En god natt ønskes dere fra en sliten mamma i kveld som måtte ut med et lite hjertesukk


post signature

3 kommentarer:

  1. Ooooh, nok en sånn dag... :)
    Husker godt de der, og du, det blir ikke bedre når de blir ungdommer - en helt annen måte, men likevel ganske likt:)
    Og de legger seg ALDRI!

    Ha en kos dag i morgen, tenker det blir stas, og etter en slik badedag er det typisk og bli trøtt:)

    Ha en fin fin kveld:) ♡

    SvarSlett
  2. Godt det ikke bare er her det er tilløp til kaos om dagen. Tror begge de to største her har stort behov for skole og barnehage igjen i morra. Og som mannen sa tidligere i dag. Det er jo i morra jeg får ferie.. He he..

    SvarSlett
  3. Gleder meg til mandag jeg også! Skal bli godt å bare være to hjemme, og ikke fire....
    Men så har vi vært inne og hjemme nesten hele jula pga sprengkulde og så sykdom også...
    Godt nytt år til deg, og GOD MANDAG :D

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag