23.01.2015

Thank God, it's friday!

Etter en tung start på dagen er det godt å vite at det er fredag!
Uka har vært lang med mye jobbing og mange gjøremål. Jentene er slitne når fredagen kommer og med litt for få minutter i morgentimene idag ble det stress, mer masing og søskenkrangling enn det burde være.

Har dere merket hvor vanskelig det er å komme ut av den onde sirkelen?
Klokken går fortere enn forventent, jentene vil heller leke enn å kle på seg, og beskjedene jeg gir går inn det ene øret og ut det andre. Etter å ha gitt samme beskjed fire ganger kjenner jeg tålmodigheten min er brukt opp, de synes jeg maser og de blir enda tregere. Vi kom oss tilslutt i klærne, på med uteklær og på tur til barnehagen -litt senere enn vanlig. Med den ene jenta 10 meter bak hele veien fordi hun hadde ombestemt seg og ville ha musefletter fremfor flette.

Jeg får et snev av dårlig samvittighet når jentene er levert, jeg får kommet meg på jobb og hjertet har roet seg litt igjen. Når jeg ser tilbake så vet jeg hvor det gikk galt, hva jeg kunne gjort annerledes og hvorfor ting ble som de ble. Men når man står midt oppi det, man kjemper mot klokka og føler man blir motarbeidet i alt man sier så er det lett å gå over til mase-mamma. Dessverre er vi ikke noe stor fan av henne, verken jentene eller jeg, men sånn var starten i dag.
Thank God, it's friday!

Flere som har en trøblete start på dagen av og til?
 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag