19.10.2014

#SUSHIFREDAG

Ingrediensene er sponset
 Hei dere!
 Synes denne helgen har gått alt for fort, og kjenner meg ikke veldig motivert til å starte på ny uke i morgen, men man får bare henge med for plutselig er det helg igjen. 

Fredag prøvde vi noe nytt! Fredagstacoen ble byttet ut med sushi - etter oppfordring fra Godfisk.no som ønsker at flere skal spise fisk. Sushi er inn i tiden, og sushirestaurantene popper opp overalt så det er ingen tvil om at det er marked for det.

 Jeg dro med meg Live på handlerunden på fredag etter å ha lett på nettet etter inspirasjon og hva vi skulle lage, inn på rema for å handle. Jeg har funnet noen sammensetninger jeg ville prøve med tanke på hva jeg vanligvis bestiller på sushirestaurant og tok utgangspunkt i ingredienser som er ferske og som jeg vet at vi liker. Heldigvis er alt plassert i nærheten av hverandre på butikken noe som gjør det enkelt å handle for en som ikke er så rutinert på -hjemmesushien, enda.


Torsk, laks, scampi, sushiris, riseddik, wasabi, soyasaus, noritang, ingefær, chilipasta, philadelphia, mango, avokado, agurk, tempuramiks og brødsmuler 


Lag din egen chilimayones med å blande mayones og chilipaste - et herlig tilbehør til sushi 

Butikken var tom for riseddik den dagen, så jeg dro til en asiatisk butikk rett ved der vi bor og fikk tak i det, samt tempuramilks og brødsmuler slik at vi kunne lage tempura scampi som snacks i tillegg, 

Hjemme var det bare å sette igang med å koke ris, avkjøle, skjære opp ingrediensene og frittere scampi. Samboeren ble også satt i jobb, og vi kunne straks sette oss ned og nyte herlig, hjemmelaget sushi - akkurat slik vi liker det.





Maki med laks, frittert scampi, avokado og mango.
Vi prøvde også å frittere hele makirullen, men den trenger vi å øve mer på!
Makirull med laks, philadelphia, mango og agurk

Maki med frittert scampi, avokado, torsk og agurk


Scampi med tempuramix -rullet i smuler og deretter noen sekunder i frityrkokenen, sammen med staver av mango - en frisk og deilig kombinasjon

Sushi er ikke så skremmende å lage som det jeg har trodd. Dette var den tredje gangen vi har laget sushi hjemme, og jeg synes det går bedre for hver gang. Man tørr å prøve nye ting, og det blir lettere å rulle etterhvert.

Kunne du byttet ut fredagstaco'en med sushi?
Under har jeg samlet noen tips som kanskje gjør det lettere for deg å prøve!
Så hva venter du på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag