20.10.2014

Ørret med høstens grønnsaker

Nå er det en stund siden jeg delte oppskrift her på bloggen. Jeg synes det er gøy å finne inspirasjon hos andre både iforhold til smaker, men også hva man kan mikse sammen. Det skal helst ikke ta lang tid å lage, det skal smake godt, og ungene skal spise seg gode å mette. Her kommer oppskrift på ørret med høstens grønnsaker, blomkålmos og holandaisesaus

Til 4 personer trenger du:
4 ørretfiletter

1 pk holandaisesaus

1/2 pk høstens grønnsaker (kjøpt på rema, mulig andre dagligvarer har noe liknende)
Salt, pepper 
Olje
1 Stk blomkål

Melk
Smør
Salt/pepper

Er du flink til å bruke sesongens grønnsaker?
For meg gir det mening å spise det naturen har å tilby i ulike årstider og høsten har mye spennende å by på. Fant en pakke med høstens rotgrønnsaker på Rema en dag: en pakke som besto av pastinakk, sellerirot, rødbeter og andre typer beter.  Disse ble delt opp i båter, dynket i olje, krydder og rosmarin og stekt i ovnen på 200 grader i ca 30 min
.
Kok blomkålen mør, tilsett melk og smør - salt og pepper og miks til passe konsistens med en stavmikser. Resultatet skal ha samme konsistens som potetstappe. Smak til med gressløk, salt og pepper

Sammen med stekt ørret og holandaisesaus ble det en middag som falt i smak til både små og store!
Velbekomme
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag