03.10.2014

Kaker til barnehagen

Jentenes barnehage har endret navn til Gnist, og alle foresatte var invitert på avduking og feiring av det nye navnet. Kaffe og kaker stod på planen og jeg hadde fått spørsmål om jeg ville lage to kaker i anledning nytt navn og ny logo.

Det er alltid gøy med nye prosjekter, og etter den første langpannesjokoladekaken gikk i søpla da den ble alt for flat og rå inni var det bare å sette inn høygiret for å bli ferdig til onsdag. 2 langpannekaker, 2 runde sjokoladekaker og en vaniljekake senere var det bare å brette opp ermene, fylle og pynte kakene.

Jeg må innrømme at jeg var nært bristepungtet da miksmasteren gikk i stykker sent på kvelden, halvveis i smørkrempiskinga, men jeg fikk rotet det til og fraktet kakene trygt til barnehagen. Jeg kom i mål!
Og jaggu var det ikke så mye som en smule igjen! Da jeg gikk inn for å hente kakebrettet sto det to søte små med hver sin skje og skrapet opp det siste av smørkremmen. Det er det beste komplimentet jeg har fått.

'


24 cm Vaniljekake fylt med jordbærmousse og vaniljekrem
Trekt med hvit smørkrem og marshmallowsfoundant

Mitt største kakeprosjekt!
to lanpanne kaker og to runde kaker måtte til.
For å få et viss bilde av hvor stor den er la jeg en 20 cm linjal ned til venstre ved siden av kaken.

Sjokoladekake med oreofyll. Smørkrem til pynt

4 kommentarer:

  1. oi! skal si du har hatt litt å henge fingrene i! Men resultatet ble jo knallbra :D

    SvarSlett
  2. Utrolig flotte kaker!!! ��

    SvarSlett
  3. Så søte kaker :D flink du!!

    SvarSlett
  4. Ant mæ at du kanskje hadd laga kakan ja, så fin og SÅ god!! Mmm :) æ og guttan ønske dæ og jentan ei riktig god helg :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag