06.08.2014

Roser som varer evig

Jeg er utrolig glad i blomster og planter som kontraster i hjemmet. Jeg synes de skaper liv, og gjør det mer hjemmekoselig. Dessverre har jeg ikke arvet farmors grønne fingre, og har den siste tiden fått øynene opp før falske planter. Før var disse laget for 80 år gamle damer, men tidene forandrer seg og jaggu har produsentene funnet nye materialer for å få planter og blomster til å se ekte ut.

Vårt hjem har fått mye av disse i den siste tiden, og i dag ramlet det 20 hvite roser i postkassen - og spør du meg ser de helt ekte ut!

Hortensia gjør seg kjempefint i champanjekjøler, men er veldig vanskelig å holde fin. Derfor foretrekker jeg falske hortensia som står seg like fine år etter år

Jeg får også mange spørsmål om hvordan jeg klarer å holde liv i oliventreet, men sannheten er at det trenger minimalt med pleie. Kun litt støvtørking av og til 

Bunt med rosa hortensia. Disse ble veldig rosa, så blir nok pakket bort til neste vår

post signature

10 kommentarer:

  1. Hei:)
    Hvor har du kjøpt rosene og de hvite hortensia'n? Er på jakt etter noe sånt selv:)
    Mvh Line

    SvarSlett
  2. De hvite rosene fant jeg på Ebay =)
    Hortensiaen hadde vi på jobb på Frk Wickstrøm, men disse kommer ikke inn før til høsten igjen. Men de legger av og sender når de kommer, vet jeg =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du en link til de rosene?
      Hvis jeg ønsker å bestille hortensia'n, kan jeg gjøre det via deg da? Hva er prisen på de?

      Slett
    2. Her er link: http://www.ebay.com/itm/251574775483?var=550475980719&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

      Ang hortensiaen vil jeg anbefale deg å sende en mail til frkwicstrom@gmail.com Bare si at du har snakket med meg og ønsker å bestille en =) Da tar damene på kontoret seg av dette. Pris var 189.- og de er kjempefine!

      Slett
  3. Disse rosene har jeg kjøpt også. Venter spent på å få de i posten :) Har du noen gode erfaringer med hortensia fra eBay?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har kjøpt disse: http://www.ebay.com/itm/371041497514?var=640218187215&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

      Valgte rosa, men synes de ble for rosa. Tror jeg skal bestille meg et par greiner med hvite også for de er helt ok av utseende =) Ebay er så gøy!

      Slett
  4. De rosene så jo helt ekte ut! Tror jeg må kjøpe disse også:) Kjøpte meg Hortensia på Plantasjen. Fine de og :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ble skikkelig overrasket da de kom i posten. Kommer nok til å ha flere varianter med tiden.
      Har blitt mer og mer glad i falske blomster, og det lønner seg faktisk i lengden også :p

      Slett
  5. hvor har du kjøpt pynteputene dine? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De fant jeg på Royaldesign.no

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag