04.08.2014

Pad Kee Mao

Selv om vi er godt over halvveis i 2014, føler jeg likevell det er en ny start etter sommerferien og det siste barnehagetåret står for tur. Man kan gjøre endringer som har glippet siden nyttårsforsettene ble satt, og man har litt mer energi nå enn når man gikk ut i ferie for noen uker siden.

Jeg har fortsatt noen bilder jeg ønsker å vise dere fra sommerferien, men etter så mange dager med bloggfri tar det tid å komme tilbake i faste rutiner, og jeg starter derfor med å dele en oppskrift med dere. For en av de tingene jeg har tatt opp igjen, er matlister uke for uke, og dette er dagens meny:

PAD KEE MAO
4 fedd hvitløk
2 røde chili
1 ss fersk ingefær
500g møradbiff
250 g risnudler
2ss sesamolje
1/2 rød paprika i strimler
1/2 grønn paprika i strimler
1 stor løk i terninger
1 boks babymais
1 brokkoli
Frisk basilikum

SAUS
1/2 dl østersaus
3 ss soyasaus
1 ss brunt sukker (sukrin gold)
2 ss fiskesaus

Kok risnudler som anvist på pakken
Knus chili, hvitløk og ingefær i en morter eller knus med stavmikser.
Varm sesamolje i en wokgryte og ha i bandingen. Stek i ca 30 sekunder og tilsett oksekjøtt i skiver og stek videre. Ha i grønnsakene og varm i noen minutter til grønnsakene er varme, men fortsatt sprø.

Ha risnudlene i, hell over sausen så den dekker alle ingrediensene og server med friske mynteblader
Oppskriften er inspirert fra DinMat
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag