12.06.2014

Vaniljekake på 1-2-3


Denne oppskriften fant jeg første gang på bloggen til MammaKine, og den har blitt brukt mange ganger etter det. Lettvint, smakfull og praktisk kake å servere om det er mange som skal ha. Jeg laget den til årets sommerfest i barnehagen, og det var ikke så mye som en smule igjen å ta med hjem.  Tenkte å dele oppskriften med dere. Man trenger hverken miksmaster eller de store bakeerfaringene for å få til denne

700g hvetemel
400g sukker
5 ts bakepulver
1/4 ts vaniljepulver
 (kjøpes på helsekost. Til nød: 2 ts vaniljesukker)
1 liter vaniljesaus
200g smeltet smør
Bland alt det tørre i en bolle og hell over vaniljesaus. Bland til en klumpfri røre og hell til slutt over smeltet smør. Bland godt og hell over i en langform. Strø over sukker og kanel
Stekes på 170 grader i ca 40 min

 
post signature

3 kommentarer:

  1. Åååh namme nam! Den både så og hørtes vannvittig god ut :) Den skal prøves ut til neste kakeanledning. Takk for tips.
    Ha en herlig helg Stine ♡

    SvarSlett
  2. Nam, denne så veldig god ut ღ
    Takk for at du deler, klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Den må jeg teste! Fikk skikkelig vann i munnen :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag