02.05.2014

Rett i fleisen!

Jeg satt å tittet litt på nettet en dag og inne på side2.no var det en artikkel som lyste mot meg. "7 tegn på at du er en kjedelig person" Jeg føler meg til tider veldig kjedelig og kjip, så jeg klikket meg inn. Det var som å få seg en midt i fleisen.

1. Du er glad når vennene dine kansellerer avtaler.
- Glad er kanskje ikke det riktige ordet, men det hender jeg blir lettet eller synes det er helt greit om små avtaler går i vasken. Dørstokkmila er lang og det er uvant å gjøre noen uten barna på slep, og derfor tror jeg det blir mer styr enn det faktisk er. Til gjengjeld er det så utrolig koselig når jeg først kommer meg ut og bare kan være Stine. Men det er første tegnet på at man begynner å bli en kjedelig person

2. Rutiner har blitt en stor del av ditt daglige liv
Hele hverdagen har blitt en stor rutine. Man står opp til samme tid, har de samme gjøremålene før og etter jobb og når man først skal spise "ute" blir det takeaway fra nærmeste kebabsjappe. Når helgen kommer har jeg mange planer i hodet: besøke venner og familie, rydde ferdig huset og nyte familietid - søndag kommer og vi har ikke fått gjort noe fornuftig! Ja til en dag lengre helg!

3. Du reiser aldri
Jeg var flinkere til dette før, men i fjor ble det slutt på reising, virker det som. Jeg har alltid vært reiselysten, men så lenge barna er små, jeg vil ikke jobbe meg ihjel så er det liten tid og penger til å oppleve andre kulturer. Småturer begynner vi å gjøre igjen nå, men jeg må inrømme at det er godt å slippe det å pakke inn og ut av bilen for en liten helg.

4. Når vennene dine spør hva som er nytt med deg, svarer du «ingenting særlig»
Det siste "spennende" som skjedde var nok da Live ble født. Etter det har det ikke vært så mange overraskelser å fortelle om. Det går i det samme gamle.

5. Du skifter stadig emner under en samtale
Jepp! Det er fordi jeg er en utrolig dårlig "smaltalker" fra før, og hater pinlig stillhet. Været er et tema som går igjen. FLAUT!

6. Du er for seriøs
Det skylder nok dårlig sosial stimuli, for jeg henger ikke alltid med i "tiden" og forstår meg på alt. Men jeg tror jeg har beholdt litt av rampen inni meg selv om mye tyder på at jeg har blitt litt kjedelig gjennom årene alikevell.

7. Du syter og klager over alt
Denne tror jeg ikke passer meg. Iallefall ser jeg det ikke selv, og er ganske bevisst om å ikke sutre også, for det er en egenskap jeg setter lite pris på hos andre. Veldig irriterende! Jeg kan kanskje sutre litt over været, men til ingen nytte.


Kjenner du deg igjen av noen av punktene?
Jeg gjorde det! Men jeg tror/håper det er småbarnsmammatilværelsen som har gjort meg litt kjip. Den dagen barna blir litt mer selvstendige, og jeg ikke får fullt så dårlig samvittighet for å være borte fra de (om den dagen noensinne kommer?) da tror jeg den halvrebelske, eventyrlystne og sosiale jenta kommer fram igjen. Må bare vær flink å ta små avbrekk, hvis ikke kan man fort ende opp i denne "småbarnsbobla" selv om barna har flyttet ut.

 
 
Liker helst å legge ut litt skikkelige bilder når det først er offentlig, men siden jeg virket så kjedelig i følge teksten over kommer noen fjortisbilder som er litt utenfor comfortsonen

GOD FREDAG!
post signature

3 kommentarer:

  1. utifra denne testen tror jeg ALLE småbarnsmødre er litt kjedelig, meg inkludert ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja det er sant det :) Håper iallefall det er grunnen til at jeg kunne si meg enig i så å si alle punktene

      Slett
  2. Jeg er nok også kjedelig! Men med 3 små barn blir det slikt,så får jeg heller leve livet når barna har blitt store.
    Denne tiden med de får vi ikke igjen :-)
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag