26.05.2014

Middagsplanlegger uke 21 + rabattkode

//Vi har fått rabatt på matkassen

Hei, og riktig god mandag.
Jeg kom hjem fra jentehelg på Hitra i går kveld og det var så godt med sosialt påfyll fra herlige jenter, nydelig mat noe godt i glasset. Jenteprat, sjøluft og sene kvelder var akkurat det jeg trengte nå. Selv om det er godt å ha helgen fri, er det godt når hverdagen begynner igjen også. Jeg har blitt ganske så "fan" av rutiner 

Akkurat ferdig med en ny middagsuke, og jeg har lyst til å komme med en oppsummering på denne ukas måltider også. Vi har hatt et samarbeid med Adams matkasse i to uker, og akkurat mottatt den siste matkassen sammen med de. Men jaggu må vi fortsette litt til, for jeg vil på det varmeste anbefale denne typen middagsplanlegging - man slipper å gjøre egne innkjøp, slipper å planlegge middag og får spise sunt og variert hver dag.

OVNSBAKT SEI MED GRANATEPLEFRØ, GRØNNSAKER OG CURRYSAUS

Jeg har fått veldig sansen for ovnsbakt fisk, og denne gangen var det sei på menyen. Vi har nesten fri tilgang på sei når vi er på Hitra, men den ender alltid i en fiskegryte eller fiskegrateng, så dette var en ny spennende rett.

Potet, gulrot og blomkål er man kjent med fra før, men spennende vri med currysaus og granateple frø. Det falt i smak

Terningkast 4



SPRØSTEKTE KYLLINGLÅR MED SUPERENKEL TOMATSALSA OG REGNBUEBULGUR

Dette tror jeg er den saftigste kyllingen jeg har spist! Og sammen med brøsmulene ble de utrolig crunchy og smakfulle. God tomatsalsa, men litt kjedelig regnbuebulgur. Avokadoen var, etter min smak, litt for umoden og jeg tror det hadde vært bedre om den hadde vært mykere. 

Terningkast 4 





VOSSAKORV OG SVINEKNOKE MED BESTEMORS ROTMOS OG SMØRSTEKT GNOCCHI

Skikkelig husmanskost, men med vri.
Kjøttet var litt seigt, men kanskje vi stekte det litt for lenge. Ellers var det en perfekt kombinasjon med vossakorv og rotmos.

Gnocchi har jeg ikke smakt før, og jaggu falt disse herlighetene i smak. Smørstekt og med et hint av hvitløk gjorde måltidet mer enn spennende

Terningkast 5





ADAMS LUNE SHEPERDS PIE

Barnas favoritt!
Kjøttdeig, løk og gulrot i en god tomatsaus, toppet med hjemmelaget potetmos som er gratinert i ovnen ble en klar hit her i heimen.


Lett å lage, gode smaker og et smakfullt måltid.




Terningkast 5



SITRONBAKT TORSK MED SALAMISTEKT BLOMKÅL OG POTETKREM

Jeg hadde glemt å lagt fisken i fryseren, og oppdaget at datoen gikk ut for 2 dager siden, så vi dro på butikken å kjøpte nye torskefiletter.

Sammen med potetkrem (potetmos?) og sprø biter av salt salami og blomkål ble det et måltid med mange smaker. Også noe for de aller minste


Terningkast 5



Denne uken prøvde vi barnekassen fra Adam, og synes kanskje vi får like mye mat nå selv om pakken er beregnet på to voksne og to barn. Vi sitter igjen med litt mat hver dag, men det er kanskje en fordel for de som har barn i skolealder som kanskje spiser litt mer mat.

Jeg savner kanskje noe grønt denne uka, men har lagt til gressløk og andre urter for å friske opp litt, men savner som sagt noe mer spill på tallerkenen denne uka.
Stort pluss for to fiskemåltider og godt sammensatte måltider som barna liker.

Har akkurat mottatt neste ukes matkasse + fruktkasse og jeg gleder masse til middag i morgen
Masse spennende på menyen for voksne og barn
 
 

RABATTKODE PÅ ADAMS MATKASSE
Ønsker du å prøve Adams matkasse så klikk inn HER for rabattkode
Denne koden gir deg -15% på valgfri matkasse og en gratis fruktkasse på levering nr.2
Det tilsvarer nesten 200,- rabatt på Original/barnkasse for 5 dager.
RABATTKODEN STINELERVIK ER GYLDIG TIL 16.JUNI




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag