19.05.2014

Middagsplanlegger uke 20 + rabattkode

//Matkassen er sponset av Adam
Som jeg skrev i et innlegg tidligere så er vi med på å teste ut Adams matkasse og har akkurat gjort ferdig vårt femte måltid for uke 20. Jeg må si forventningene har vært høye, og siden vi nesten ikke visste hva dette innebar har det vært en spennende uke på matfronten. Vi har hatt veldig varierende middager og vært innom lammekjøtt, kylling, svin, lyr og torsk sammen med mange smakfulle sammensetninger av de matvarene vi 
allerede kjenner så godt

Menyen for uka i forveien kommer på mail noen dager før levering.
Jeg fikk vann i munnen da det nærmet seg levering, og gledet meg veldig til å komme igang med å teste middag levert på døren. Vi hadde snakket om det før, men aldri tatt steget å bestille da jeg har innbilt meg at det er så mye dyrere enn å planlegge, handle og kjøpe selv, så når denne muligheten bød seg ble jeg kjempeglad.

Tirsdagskveld, etter noe rot med levering kom det en stor kasse med mat levert på døren. Der var alt vi trengte for 5 middager til den kommende uka. Sammen med råvarene kom også en oppskriftshefte og bilder og andre nyttige tips. Oppskriftene er enkle å forstå seg på, ingrediensene du skal bruke er uthevet i teksten, så man trenger ikke mye erfaring på kjøkkenet for å lage de lekreste retter med Adam. 

Det aller, aller beste er å dra rett hjem etter jobb uten og dobbeltsjekke om man har alt til middagen. Alt ligger i kjøleskapet hjemme, og man slipper unødvendige bomturer på butikken som gir en masse ekstrautgifter for at man finner så mye annet man (ikke) trenger.
Jeg har tatt bilder av alle ukas middager og håper du lar deg friste

KOKOSGRYTE MED LYRFILET; INGEFÆR,GRØNNSAKER OG FULLKORNSRIS

Jeg ble ikke veldig imponert over den første middagen.
Smakene er gode, men jeg lot brokkolien koke litt for lenge sammen med resten, så den ble litt vassen. 
I følge oppskriften skulle den i sammen med paprikaen, men neste gang denne skal på bordet skal jeg legge de i rett før servering for å få litt mer crunsh i retten
Kanskje var jeg litt forsiktig med krydderet også, men en spennende gryte med en fin balanse mellom fisk og kokos. Ingefær balanserer retten veldig og familien kunne gå mett fra bordet. En favoritt for barna da det er lett å tygge og den er ikke alt for sterk.

Terningkast  4






KEBAB MED OREGANOBAKTE POTETER, TOMATSALSA OG YOGHURT

En rett som virkelig overrasket meg, og er blant de aller beste middagene vi har servert her hjemme, synes jeg. Kjøttbollene er laget av lammekjøtt og jeg var redd det smakte for mye sau, men den var perfekt!
Jeg blandet ut yoghurten med litt agurk, salt, sitron og hvitløk for et litt mer tzatzikipreg på den, og det smakte kjempegodt! 
Denne kommer til å stå på middagsbordet mange ganger fremover, hvis vi får tak i skikkelig lammekjøttdeig.

Terningkast 6

RASK KYLLINGWOK MED FRISK KORIANDER, NUDLER OG SOYASTEKTE GRØNNSAKER

Fredagstacoen ble byttet ut med en frisk wok med saftig kyllingkjøtt og sprø, friske grønnsaker - det er ikke ofte tacoen blir byttet for å si det sånn, men det var jaggu ikke en dårlig erstatter.

Jeg likte spesielt godt sausen av soyasaus og lime. Det å bruke friske urter fremfor tørket på glass gjør utrolig mye for smaken, men også utseende på maten.  Litt mye nudler i forholdt til grønnsaker, men det regulerte jeg da jeg la opp maten på fatet
Enkel og smakfull wok, perfekt i en hektisk hverdag

Terningkast 5

OVNSBAKT TORSK MED BLOMKÅLKREM, SMØRSTEKT SOPP OG SUKKERERTER

WOW! sier jeg bare. Dette er noe av det beste som har kommet ut av vårt kjøkken! I stedet for å ødelegge fisken i kokende vann ble den perfekt fast og saftig i ovnen. Kombinasjonen med resten av ingrediensene var helt fantastisk og dette ble en soleklar favoritt. Blomkålkrem er et perfekt alternativ til poteter eller potetmos (sunnere er det også) og sammen med smørstekte sprø sukkererter fikk man alle slags kontraster i måltidet. 

Vi droppet fullkornsrisen som skulle være med ut i fra menyen, men retten var perfekt akkurat slik. Et skikkelig kosemåltid uten at man får vondt i magen hvis man overspiser.

Terningkast 6!!



STEKT SVINENAKKE MED OVNSBAKTE GRØNNSAKER OG KREMET RÅKOSTSALAT

 Dagens middag ble lagt på grillen fremfor i ovnen inne da vi har vært så heldige å fått så fint vær i Trondheim. Middagen trengte minimalt med forberedelser og det ble et herlig måltid som vi kunne nyte ute på verandaen.

Friskt innslag med kremet råkostsalat med en syrnet smak fra naturell yoghurt, bittert med sitron, salt med poteter og saftig svinekjøtt.
Til og med barna spiste masse til middag i dag og takket for god mat i  ettermiddag.

Terningkast 5


Alt i alt er jeg veldig fornøyd med middagsuka som har gått. Vi har variert mye med både grønnsaker og type kjøtt, samtidig som man kaster minimalt med råvarer da menyen er såpass sammensatt at bruker man en halv pakke sukkererter til ett måltid, så har man en ny matrett noen dager etter som bruker opp råvarene. Det er et stort pluss.

Vi har testet kassen som er for 4 voksne, og det har naturligvis blitt igjen en del rester. Jeg tenker hvis Tuva og Live hadde vært tenåringer så hadde vi kanskje fått litt forlite av kjøtt noen dager, men det kan være at vi spiser en liten ekstrarunde for at det var så godt. Hadde hele måltidet vært delt på 4 så hadde man nok uansett gått mett og fornøyd fra middagsbordet alle sammen.

RABATTKODE PÅ ADAMS MATKASSE
Ønsker du å prøve Adams matkasse så klikk inn HER for rabattkode
Denne koden gir deg -15% på valgfri matkasse og en gratis fruktkasse på levering nr.2
Det tilsvarer nesten 200,- rabatt på Original/barnkasse for 5 dager.
RABATTKODEN STINELERVIK ER GYLDIG TIL 16.JUNI

Har du spørsmål om Adams matkasse?
Ikke nøl, er det noe du lurer på så bruk kommentarfeltet under og jeg skal gjøre alt jeg kan for å hjelpe deg om du vurdere å bestille middag på døren levert av Adam

post signature

1 kommentar:

  1. Åh, skulle ønske det fantes sånn her og! Hadde vært så genialt. Jeg har max dårlig fantasi når det kommer til matlaging, det går i det samme hele tiden. En fruktkasse kunne jeg også tenkt meg. Genialt, men synd man bor på bygda... :P

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag