18.05.2014

Med barna på slep: Geitfjellet

God kveld dere.
Nå er det vell nærmere natt, men da jeg startet på dette innlegget var det fortsatt kveld.
Jeg har vært hjemme alene med jentene i strålende vær i dag. Mesteparten av dagen har vi vært ute å testet den nye trampolinen og kosa oss med både vått og tørt ute på verandaen.

Ei gammel klassevenninne sendte meg melding å lurte på om jeg hadde lyst til å være med på en liten fjelltur. Jeg svarte at det gikk nok ikke siden jeg hadde begge jentene i dag, men så tenkte jeg at det er da ingen unnskyldning. Så etter tid og stunder var både jentene og jeg klar for en tur ute i norsk natur. Jeg skal gå Topp7 om en knapp måned og dette er en av målene med turen, så greit å bli litt kjent også, tenker jeg.

Live i bæremeis og Tuva nysgjerrig ved siden av. I starten var det litt kjedelig for hun største, men da det ble litt stigning og mer terreng så ble det artigere å være på tur også. Etter to timer nådde vi toppen! Heldigvis gikk det fortere hjem igjen og vi kan krysse av for en flott tur.

Dessverre har vi slitt med sykdom og ørebetennelser i hjemmet i flere uker, og nå er det Tuva som ligger med ørevondt og tette øreganger stakkar. De siste nettene .har vært langt i fra gode, og det virker ikke som det blir mye søvn i natt heller. I skrivende stund ligger hun ved siden av meg og sover, men det kan snu på minuttet. Vi krysser fingrene for at det gir seg snart. Har aldri i mitt liv vært så mye fraværende fra jobb som i denne perioden her


 



Geitfjellet ligger 416 moh og turen er ca 2,8 km lang. Fine turforhold for barn og relativt enkel fjelltur som krever lite klatring. Jeg er sikker på at vi legger søndagsturen hit flere ganger
Geitfjellet er enda et av Bymarkas fine utsiktspunkt. Herfra ser du det meste av Trondheim, og det er flott utsikt mot Selbufjellene og i retning Innherred, mot fjorden og Fosen samt de nordlige delene av Bymarka. Det anbefales å gå ut på pynten nord for hovedtoppen. Der er utsikten mot nordlige deler av marka enda bedre. 
Kilde: Ut.no



post signature

2 kommentarer:

  1. En fantastisk utsikt!

    Det er så bra med turer som går gjennom skog uten at den er for preget av mennesker. For unger er det supert å kunne bruke naturen på den måten og å spise niste på toppen er det beste.

    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  2. Tur i naturen er deilig. Både med og uten barn. Selv var vi på tre timer Skogstad i går, og det var bare superdeilig. Vi må absolutt bli flinkere til å gå skikkelig på tur..

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag