30.05.2014

Klump i brystet

Dagen vi har lenget etter en stund er nå her.
Dagen hvor vi, som kjærester, skal sette av tid til hverandre, reise bort og hverken tenke på bleieskift eller sengetid. Vi har gledet oss siden nyåret og i dag skjer det
Men nå virker det ikke så stas lengre, den lille spenningsklumpen og sommerfuglene som har vært i magen de siste dagene har nå blitt til en hard klump og noe som minner mer om elefanter enn sommerfugler. Jeg får et stikk i hjertet når jeg tenker på at jeg må sette bort jentene for å prioritere meg selv.

Live har fått fri fra barnehagen i dag da hun reiser til bestemor og bestefar på Hitra for helgen. Det var kanskje det verste. Lillebabyen min som aldri har vært borte mer enn et døgn skal nå tilbringe en langhelg uten oss som foreldre. Jeg som trodde jeg var begynt å bli litt hardhudet rundt dette med å ha barnefri etter Tuva har vært borte annenhver helg i 4 år måtte felle en liten tåre da lillejenta mi reiste bort. Hadde følt det samme om jeg hadde "dumpet" henne i en grøft helt alene for helgen der og da. Men jeg trøster meg med at jeg vet det kommer til å gå bra! Ei tillitsfull, energisk og sosialjente med stor interesse for maskiner og dyr kommer til å ha det som plommen i egget der ute. Det er bare mammahjertet som er litt på villspor.

Tuva reiser til pappan sin etter barnehagedagen og selv om jeg er vant til å ha helg uten henne, så er det litt ekstra sårt når jeg skal på tur også. Jeg sitter ikke hjemme å venter på samme måte.

Når jeg har samlet tankene litt så kjenner jeg at det skal bli godt med en liten pause også. Kanskje ikke i dag eller morgen, men når jeg får slått meg til ro med at jentene har det bra på trøndersk jord kan mamman slå ut håret litt i hovedstaden også.

Flere som kjenner seg igjen?


 
post signature

5 kommentarer:

  1. Åja, husker dette som sårt ja:))
    Men jeg tipper de små tuppene dine kommer til og storkose seg!
    Godt med litt tid fra hverandre og, selv om det ikke virker slik innvedig:)

    KOS dere i tigerstaden - vel undt:)
    Og vips så er helgen over og alle samlet igjen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Line =)
      Det er så sant det du sier

      Slett
  2. Fascіnatіng blog! Is your theme custom made oг diԀ yоu download iit from somewhere?
    A theme likе ʏours with a few simple tweeks
    ԝould really make my blog jump out. Please let me know where yoou got
    yօur theme. Thanks a lot

    My blog :: Pimsleur Spanish

    SvarSlett
  3. Kjenner meg godt igjen! Men vi trenger litt tid for oss selv og alenetid med vår kjære. Jeg håper min kjære og jeg kan få til en kjærestetur til høsten. Det trenger vi. Men det stikker i mammahjertet når jeg tenker på at jeg må være borte fra barna i flere dager!!
    Håper dere får en strålende tur! Prøv å kos deg max :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så utrolig viktig å sette av tid til hverandre, og heldigvis har vi god familie rundt oss som gjør sitt beste for at dette er gjennomførbart. Godt, og selv om man blir sliten så er det godt å reise bort litt å bare være Stine, og ikke mamma.
      Tusen takk for gode ord =)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag