30.04.2014

30 års krise?



Okey, det er riktignok enda 4 år til, men jeg begynner å lure.
Jeg har på følelsen at 30 årskrisa kommer snikende.

Jeg har begynt å få en liten drøm om å starte et prosjekt. I en drømmeverden  kunne jeg "tatt fri" fra jobbing i, la oss si et halvt år, og kun fokusert på trening og sunt kosthold. Jeg har en lei tendens til å utsette alt som har med trening å gjøre og finner lite motivasjon til å starte. Kanskje lurer jeg meg selv til å tro dette er det som skal til!

Realiteten er vel at det er små, enkle grep i hverdagen som gjør de store forandringene. Og bruke tilden godt, slik at endringene vedvarer, og ikke bare varer i noen uker før det er tilbake til gamle rutiner.

Egentlig så har jeg et veldig sunt kosthold. Jeg spiser minimalt med brødmat, er ikke særlig glad i potet eller ris og jeg går til jobb, men det stopper liksom der. Dette fører også til at kroppen bærer en 10-15 kg for mye, som jeg skulle tatt av for mange år siden. Men igjen er jeg flink til å sette mine egne begrensninger og utsetter nok en gang.

Det blir ikke enklere med årene å kvitte seg med de ekstra kiloene. Derfor har jeg nå satt meg et lite mål: TOPP7. Faktisk så har jeg akkurat meldt meg på og kjenner en slags skrekkblandet fryd.
30 km og 7 fjelltopper på en dag! Og jeg som ikke eier et par joggesko engang!
Jeg kjenner jeg er spent!

Datoen for denne happeningen er 15.juni, så målet er å komme i nogenlunde form til da.
Jeg tror også denne turen kan gi meg et spark i ræva for å komme meg ut på kveldene eller ettermiddagene for å trene litt også, for kondisen er godt gjemt en plass. Heldigvis så kommer den fort, og kroppen hadde nok hatt godt av litt styrketrening også, når det eneste jeg løfter er gaffelen med mat opp til munnen.

Har allerede begynt å se over hva jeg trenger av utstyr til turen. Så langt har jeg notert gnagsårplaster og drikkeflaske. Jeg har nok en lang vei igjen før jeg kan kalle meg et skikkelig friluftsmenneske, men det er kanskje starten?

Har dere foresten tips til gode turklær så fyr løs.
Tenker på å invistere i 2XU treningstightsen, men vet ikke om den er egnet for en sånn type tur? Er som sagt helt blank på dette, så hjelp meg gjerne.
Og om noen vil sponse i gode turklær/sko så mail meg! Dette kan bli spennende




3 kommentarer:

  1. Man trenger noen mål i livet! Og mål å trene mot gjør også treningen enklere! Jeg kjenner ikke denne turen, men det første som slo meg som jeg tror du bør ha, er gode tursko. Type Gore-tex terrengjoggesko kanskje!?

    SvarSlett
    Svar
    1. Sant Susann :)
      Ja, gode treningssko er nok det viktigste med hele turen. Iallefall siden jeg har litt problemer med knærne allerede. Så takk for tips :) Gleder meg til å komme igang nå!

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag