22.03.2014

Sunn kveldskos: Troika

En av de personene som inspirerer meg mest når det kommer til sunn, god mat så er det Fotballfrue.
Hun er så kreativ, og sunne ting smaker faktisk godt! For noen dager siden hadde hun lagt ut oppskrift på sunnere Troikabiter, noe jeg måtte prøve meg på.
Her kommer oppskriften


Bland sammen 1 eggehvite, 30g sukrinmelis og 45g mandelmel til marsipankonsistens. Tilsett gjerne noen dråper mandelessens. Trykk massen ned i former og sett kjølig i ca 30 min.

Start på geleen

Legg  3 gelatinplater i vann i noen minutter. Kok opp 1 dl vann og 1 dl saft. Klem av vannet av gelatinplatene og tilsett saftblandingen. La dette avkjøles, men ikke la det stivne. Hell over formene med marsipan og sett kaldt i minst 2 timer, men gjerne over natten

Smelt sjokolade i vannbad og dypp bitene oppi. Settes kaldt minst 15 minutter og du har deilige troikabiter å kose deg med til helgekosen


Ønsker dere ei riktig god natt

post signature

2 kommentarer:

  1. Det så veldig godt ut:) Kos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Blitt hekta! Runde to står til kjøling nå :P

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag