17.02.2014

Ting du kanskje ikke visste om meg #2

♡ Jeg hater å ta av håret fra hårbørsten. Som regel er det mamma som gjør det hver gang hun er på besøk. Jeg får panikk om håret krøller seg rundt hånden, og brekker meg om jeg ikke får det av med en gang.

♡ Jeg hater å snakke i telefonen i små rom med ukjente folk. Bussen er det verste. Som regel avbryter jeg hvis noen ringer og sender melding at jeg ringer opp igjen senere.

♡ Dirty Dancing og Titanic er filmene jeg har sett desidert flest ganger.

♡ Jeg legger meg enten hver hele eller halve time. Aner ikke hvorfor, men hvis jeg tenker å legge meg, ser jeg på klokken og utsetter det til hver hele eller halve time. Vet ikke engang om det er bevisst

♡ Jeg blir et hormontroll uten like i PMS tiden. Sist knuste jeg alle eggene i kjøleskapet og hylla de lå i fordi samboeren min gikk i det jeg prøvde å diskutere. Stakkars mann! Heldigvis går det fort over, for i neste sekund kan jeg smile og være glad.

♡ Når jeg spiser taco så starter jeg alltid med kjøttdeig, deretter ost. Resten kan komme tilfeldig, men avslutter alltid med rømme og salsa på toppen. Smaker ikke det samme om dette blir fiklet med. Heller ikke om all salaten er blandet i en skål.

♡ Jeg har nok et snev av sosial angst og kan grue meg til festligheter, selv om det er bare folk jeg kjenner. Kanskje fordi jeg er utrolig dårlig på smaltalk, og redd det skal bli for stille, eller at jeg prater bare om barna mine og derfor blir oppfattet som kjedelig.

♡ Jeg sover alltid som en stein. Tror det kan være fest i huset uten at jeg våkner. Det rare er at jeg våkner om en av barna trenger meg. Virker som hjernen sorterer ut når jeg må våkne og hva jeg han overhøre av lyder.

♡ Jeg liker å vaske klær. Fascinert over hvordan det egentlig går an. Men å brette klær og legge de på plass er noe jeg misliker sterkt av husarbeid. Det samme med gulvvask. Og vindusvask ♡ Får jeg en ide i hjemmet skulle det helst ha skjedd i går. Jeg kan plutselig sprette opp av sofaen for at jeg må flytte på noe interiør. 

♡ Jeg sang i barnekor på Hitra i nesten 5 år

♡Jeg snakker med mamman min minst en gang om dagen. Slik har det vært siden jeg gikk gravid med Tuva og det er kanskje 1 dag på disse årene at vi ikke har snakket sammen på telefon (da fikk jeg melding rundt midnatt at vi skulle ringes dagen etter)

♡ Av og til virker det som jeg har synske evner. Det har skjedd at jeg får en skikkelig sterk magefølelse om at noe skal skje, så skjer det kort tid etterpå. En dag slo det meg at jeg skulle lage en minneside til en kompis. 1 time etterpå fikk jeg vite han hadde vært i en bilulykke den morgenen. Jeg kjenner nesten på en skyldfølelse av den grunn, uten at jeg kunne vite noe

♡ Jeg anser meg selv som en god venn, og stiller alltid opp for mine om de trenger det. Jeg er til å stole på, og synes selv jeg er en god lytter. 

♡Jeg storkoser meg hjemme alene og liker meg spesielt godt på kvelden når det kjennes ut som hele verden står stille. Men i det jeg skal legge meg og slukke lys blir jeg plutselig "husredd" og spurter opp trappen i den tro at jeg har en psykopatisk morder etter meg. Livredd for å se i speilet og spretter opp i senga slik at ingen får tak i beina mine fra under senga. Hørtes kanskje litt mer dramatisk ut enn det er, men føles slik til tider


3 kommentarer:

  1. Moro moro :)
    Artig å lære slike litt annerledes ting om folk man kjenner!
    Og hvertfall når man kan kjenne seg igjen i noen av punktene hehe.
    Stor klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg liker også å lese slikt om andre, men det er så flaut å skrive om seg selv :P

      Slett
  2. Det med å ringe offentlig hater jeg også. Hvis det er helt stille på bussen og mobilen min ringer, må jeg ringe tilbake fordi jeg ikke vil at de skal høre hva jeg snakker om :(

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag