05.01.2014

Vi tester: Nabby babycall

//Annonse

Tidlig i desember fikk jeg forespørsel om jeg hadde lyst til å teste ut et nytt produkt - Nabby babycall som kobles opp mot iPhone / Ipad eller Android. 

Den er utviklet, designet og produsert i Danmark, har akkurat komme til Norge og skal nå  testes i mange hjem.  Også hos oss.

For meg har den alt jeg ser etter i en babycall - den er liten og praktisk - lett å forstå seg på.
Ønsker man litt mer enn bare beskjed om babyen er våken eller ikke kan man kjøpe en liten pakke med automatisk søvnteller, temperaturmåler der barnet sover. og "lytt nå" Et tastetrykk og du kan høre hva som skjer i rommet der den lille sover. Hele den pakken koster nå bare 7,- på app store og har virkelig vært verd det. Lang rekkevidde på Nabby, da den kobles opp via Bluetooth (340 meter) og kan kobles opp mot flere enheter, men bare en kan brukes av gangen. Man er også sikker på at andre får inn ditt Nabbysignal. Still inn lydfølsomheten etter hvordan ditt barn er. Noen pludrer lenge i sengen og babycallen kan stilles inn slik at den ikke slår inn før babyen gråter. 

Èn times lade tid, og den varer i 70 timer. Oversikt over batteriprosent får du opp via appen, i tillegg til at Nabby gir beskjed når det er tid for lading så man vet alltid hvor lang batteri tid som er igjen



Vi har fått testet den i julen, og har bare positiv erfaring. 
Live har sovet i en annen etasje da vi har vært på tur, og Nabby har ikke sviktet. Er det lyder på rommet så har jeg fått beskjed på min telefon eller Ipad (alt etter hva vi har koblet oss opp i mot) og gråter hun, så hører jeg det. Et vindu kommer opp der det står "Live trenger oppmerksomheten din" samtidig som jeg hører hennes stemme i telefonen. Lett å slå av og på, og oversiktlig app som gir det akkurat det du trenger.

Det at den gir fra seg minimalt med stråling er heller ikke et dårlig trekk fra Nabby! 
Så er du på utkikk etter ny babycall så kan jeg virkelig anbefale denne. Vi har prøvd 3 forskjellige gjennom 4 år, og det er denne jeg er desidert mest fornøyd med. Man slipper å tenke på ladetid på batteri, rekkevidde og plassering av babycallen i forbindelse med stråling - Nabby er sikker å bruke og du tilpasser den dine behov. Vi er strålende fornøyd!


Automatisk søvnteller der man kan bla tilbake i arkivet over duppene.
Den starter automatisk å telle når babycallen slåes på og tiden stopper om babyen våkner til eller gråter, før den fortsetter tellingen til Babycallen slåes av. Jeg har en tendens til å se på klokka både når Live skal sove og når hun våkner, men kan ikke si jeg er så flink til å huske tidspunktene igrunn


Live sover!
Øverst til venstre ser man temperaturen på soverommet der hun ligger. På toppen høyre er søvntelleren.
I bunn av appen ser du batteritiden og volumet til venstre, mens "lytt nå" knappen er ned til høyre. Trykker man på den kan man høre etter lyder eller pludring på rommet der barnet sover.


 Screenshot av bildet på telefonen når Live våkner.
Man får klar beskjed om når det er aktivitet på rommet, og den er lett å slå av - klar til nestegangs bruk.
Tommel opp for Nabby.

Ønsker du å lese mer, eller bestille din egen Nabby babycall så trykk deg inn på deres hjemmeside HER
eller deres facebookside
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag