14.01.2014

God start!

Snart halvveis i arbeidsuka allerede.
Jeg henger ikke med lengre og døgnet har alt for få timer, men jeg har prøvt (i 3 dager nå) og endre litt på min egen livsstil. Jeg er en slumrer. Når klokka ringer om morgenen ligger jeg gjerne mellom en halvtime -time før jeg idet heletatt gidder å tenke på å stå opp. Jeg lurer meg selv til å tro at jeg trenger nye 9 minutter på øyet hver gang det durer i telefonen, og det ender alltid opp med morgenstress og gretne barn.

Nå spretter jeg opp når klokka ringer. Det har riktignok bare skjedd 2 dager, men jeg liker tanken og følelsen jeg får. GOD TID. Det betyr virkelig alt på morgenen og få skikkelig tid sammen med jentene før barnehagen. En og en halv time på morgenkvisten er gull verd, og dagen blir mye finere også.
Når jentene er levert for frokost i barnehagen har jeg tre kvarter hjemme for meg selv før jeg går til jobb selv. Tidligere var bilen et lett alternativ, men nå har jeg bestemt meg for å gå. Det tar ca like lang tid også, så tidsklemma er virkelig ikke et argument.

Foreløpig en flott start på 2014 i ny bolig, og jeg håper jeg klarer å holde den gode døgnrytmen jeg nå har innarbeidet. Man blir lettere til sinns, får gjort mer i heimen og er mer tolmodig ovenfor barna. Jeg liker denne forandringen


post signature

2 kommentarer:

  1. SÅ enig med deg! Morgen blir jo såå mye bedre dersom man står opp litt tidligere.. men jeg er like dårlig på det som deg! :P *forbedre seg*

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er tungt i starten ja, men jeg håper det blir en vane :P Godt å sitte ved kjøkkenbenken med frokost og en kopp te før barnehagestart også :) Dessuten blir det lysere når det går fremover mot vår, så i teorien skal det bli lettere

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag