15.12.2013

Helgen er ikke bare bare

Men nok en gang går jeg i fella og legger umenneskelige høye planer på hva som skal gjøres. Spesielt de helgene Tuva er hos pappan sin, for da tror jeg at vi får så mye mer ekstra tid til å gjøre det vi ellers ikke rekker i en hektisk hverdag.

Det blir aldri sånn.
Den lista vi rev av dørkarmen på baderomsdøra da vi flyttet inn for 2 år siden er fortsatt avrevet, og sengen som skulle blitt luftet og hybelkaninene som skulle fjernes i november, ligger der fortsatt.
For ikke snakk om planlegging av bakedag med hjemmebakt brød og rundstykker som jeg har hatt lyst til å gjort i mange måneder nå, vi spiser fortsatt bakeribrødet vi kjøper på tilbud hver tirsdag.

All aktivitet jeg utsetter til helgene for å gjøre med jentene mine. Skitur, maling, turer i skogen, en liten tur på shopping, leke på rommet eller se en film sammen, det er ikke alltid det blir slik heller. For når helgen kommer er det så uendelig godt å slappe helt av, og legge alle planer på hylla og bare nyte fritid og hele døgnet hjemme. Noen små turer blir det ute også, men aldri sånn som jeg har planlagt.

Denne helgen skulle vi begynne å pakke. Kaste rask og kanskje vaske soverommene.
Sov lenge i går, og på grunn av sykt barn med stygg hoste ble hele gårsdagen tilbragt i sofaen med kos og klem før bursdagsfeiring til ei venninne i går kveld,

Vel, nå er søndagen her, og vi har ikke gjort stort mer enn vanlig. Ny uke venter, den siste før juleferie og jeg kjenner det er mye jeg skulle ha gjort, men som vi tar på nyåret. Har lest at jula skal være kos og ikke stress, og det er god nok unnskyldning for meg til å utsette alt jeg skulle ha gjort litt til. Rusk og rask forsvinner ikke om jeg lar det vente heller, har jeg funnet ut

God søndagskveld



post signature

2 kommentarer:

  1. Marianne Brostrøm15/12/13 22:42

    HEHE…. Som æ skulla sagt d selv. INGENTING av det æ skulla gjort før desember for å slipp mas å stress i ble ikke gjort når man får Influensa som enda sitter i etter 5 uker:-/ men godt at det ikke er bare meg. Må få vasket hele huset å redd opp på gjesterom før jeg reiser på juleferie jeg, men ellers så er det lite på "skulle vert gjort lista" som får vente til 2014. Man dør ikke av hybelkaniner på lagerrommet å litt rot i rå-kjellern:) Håper du får ei flott uke og at dere alle blir friske fram til jul!
    Klem Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, sånn er det :)
      Riktig god jul til deg også Marianne :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag